آینه دموکراسی‌خواهی اصلاح‌طلبان!

کد خبر: 1232703

همچنان حرف و حدیث‌های انتخاب رئیس جبهه اصلاحات ادامه دارد و اخیراً یک نماینده سابق از آذر منصوری خواسته که کرسی ریاست جبهه اصلاحات را به گزینه محمد خاتمی، یعنی شهین مولاوردی تحویل بدهد. او تأکید کرده که برای جذب آرای زنان، یک زن را به ریاست جبهه برگزیده‌اند. این اختلاف‌ها و تأکید بر اینکه باید «حرف شنوی مطلق» از خاتمی باشد، آینه‌ای است برای دموکراسی‌خواهی ادعایی اصلاح‌طلبان!

آینه دموکراسی‌خواهی اصلاح‌طلبان!

کمال الدین پیرمؤذن، نماینده اصلاح‌طلب مجلس نهم درباره انتخاب آذر منصوری به ریاست جبهه اصلاحات گفته که «برخی جوان‌تر‌های جبهه اصلاحات و اتحاد ملتی‌ها از جمله آقای تاجزاده گزینه‌شان خانم منصوری بود، ولی آن‌هایی که در این جبهه سنی از آن‌ها گذشته زیاد راغب به انتخاب خانم منصوری نبودند و نگاه‌های تندی به مسائل کشور ندارند.»

وی ادامه داده: «اینکه مطرح می‌شود گزینه آقای خاتمی برای ریاست جبهه اصلاحات خانم مولاوردی بوده، به خاطر این است که خانم مولاوردی نسبت به خانم منصوری تعاملش با همه احزاب و اشخاص اصلاح‌طلب بیش‌تر است و قدرت تعامل و قدرت کار اجرایی و مواضع منطقی در خانم مولاوردی به لحاظ تجربه‌ای که در دولت آقای روحانی داشته، بیش‌تر از خانم منصوری است و دلیل اینکه ایشان گزینه آقای خاتمی بوده‌اند، دقیقاً همین موضوع است.».

اما اکثریت اصلاح‌طلبان بی اعتنا به نظر خاتمی، به منصوری رأی دادند. انتخاب منصوری هم در انتخاباتی بی‌رقیب و تک کاندیدایی برگزار شد و آذر منصوری تنها کاندیدای این سمت در روز برگزاری انتخابات بود.

اما مهم‌تر از همه اذعان پیرمؤذن به انتخاب یک زن برای جمع‌کردن رأی زنان بوده است: «دلیل اینکه فضای جبهه اصلاحات به انتخاب یک زن به عنوان رئیس جبهه پیش رفت، این بود که بتوانیم آرای قشر خاکستری و برخی از بانوان کشور را جذب کنیم.»

پیرمؤذن در نهایت حضور منصوری در این جایگاه را به ضرر جبهه اصلاحات دانسته و از او خواسته این کرسی را به مولاوردی تحویل دهد. او با تأکید بر اینکه «این امکان وجود داشت که گزینه بهتری برای ریاست جبهه اصلاحات انتخاب بشود» با اشاره به حکم محکومیت قضایی آذر منصوری، گفته: «عقل و اصلاح‌طلبی اصیل و منافع ملت ایجاب می‌کند شخصی که به عنوان رئیس جبهه اصلاحات انتخاب می‌شود، زمانی که احساس می‌کند نقطه ضعفی دارد و حضورش برای جبهه ضرر‌آفرین است و باعث عدم تعامل جبهه اصلاحات با دیگر نهاد‌ها می‌شود، کرسی ریاست را تحویل گزینه آقای خاتمی یعنی خانم مولاوردی بدهد.»

البته تأکید پیرمؤذن بر مولاوردی به عنوان «گزینه آقای خاتمی» نشان می‌دهد او معتقد به حرف‌شنوی مطلق اصلاح‌طلبان از محمد خاتمی است.

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها