سیدرضا اکرمی در گفتگو با فردا:

بهبود وضعیت اقتصاد و حجاب را باید با هم پیش برد

کد خبر: 1233385

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: هم باید به حجاب که برآمده از احکام اسلامی و قانون است احترام بگذاریم و آن را رعایت کنیم و هم به اقتصاد و تولید برسیم.

بهبود وضعیت اقتصاد و حجاب را باید با هم پیش برد

به گزارش فردا: این روزها منتقدان وضعیت حجاب در جامعه و منتقدان اوضاع اقتصادی کشور در حال ایجاد یک دوقطبی هستند. گروه نخست اولویت را بهبود وضعیت حجاب می داند و اقتصاد را در اولویت های بعد تعریف می کند اما گروه دوم باوری عکس دارد. در این میان واقعیت آن است که هر دو موضوع اولویت کشور هستند و باید هر دو در امتداد هم رسیدگی شوند؛ چه بسا به بهبود یکی به حل دیگری کمک کند.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره اهمیت رسیدگی و توجه همزمان به موضوع حجاب و اقتصاد گفت: در موضوع حجاب باید سه اصل را بپذیریم، نخست آنکه حجاب از احکام دین، قانون و جزیی از سیاست است و لذا رهبر معظم انقلاب عدم رعایت حجاب را حرام شرعی و سیاسی دانستند.

وی با اشاره به ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی انسان، افزود: نباید حجاب را اصل گرفت و اخلاق، انصاف، اقتصاد، تولید، احترام و دیگر جنبه های زندگی انسان مدنظر قرار نداد. هر کدام از مولفه های یادشده قاعده خود را در زندگی فردی و اجتماعی دارد. هم باید به حجاب که برآمده از احکام اسلامی و قانون است احترام بگذاریم و آن را رعایت کنیم و هم به اقتصاد و تولید برسیم.

این عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: جامعه ای که رشد اقتصادی نداشته باشد یا تولیدش صحیح نباشد هرگز با نماز یا حجاب تنها روی سعادت نخواهد دید بنابراین نباید در این موضوعات بحث اولویت کرد بلکه آنها را با هم باید پیش برد. باید به جایی برسیم که در جامعه نه فقر باشد و نه بی حجابی و گناه.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها