بور بور در گفتگو با فردا:

حرکت جمعی اصولگرایان در انتخابات برای کشور مفیدتر است تا رقابت

کد خبر: 1234002

عضو شورای نیروهای انقلاب اسلامی گفت: اگر همه مجموعه ها کنار هم بیایند و با کار جمعی بهترین و با صلاحیت ترین افراد را در فهرست قرار دهند، این کار برای مملکت مفیدتر خواهد بود تا آنکه مجموعه ها بخواهند با هم به رقابت بپردازند.

حرکت جمعی اصولگرایان در انتخابات برای کشور مفیدتر است تا رقابت

گروه سیاسی فردا: انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است اما تحرک سیاسی آن طور که انتظار می رفت از جریان اصلاحات دیده نمی شود. حال دو دیدگاه در جریان اصولگرا مطرح است، گروهی بر این باورند که چه اصلاح طلبان بیایند و چه نیایند، باید اصولگراها در قالب ائتلاف انتخاباتی وارد میدان شوند اما گروه دیگر اعتقاد دارد که برای گرم کردن تنور انتخابات و جلب توجه مردم رقابت درون اردوگاهی گزینه ای اجتناب ناپذیر است.

حبیب‌الله بور بور در گفتگو با خبرنگار فردا درباره رویکرد گروه های اصولگرا برای انتخابات مجلس گفت: مجموعه های اصولگرا تحت عناوینی همچون شورای وحدت، شورای ائتلاف و غیره قصد فعالیت انتخاباتی دارند اما باید به این واقعیت فکر کنند که راه صحیح برای کمک به نظام و انقلاب را پیش بگیرند.

وی افزود: اگر همه مجموعه ها کنار هم بیایند و با کار جمعی بهترین و با صلاحیت ترین افراد را در فهرست قرار دهند، این کار برای مملکت مفیدتر خواهد بود تا آنکه مجموعه ها بخواهند با هم به رقابت بپردازند. علت هم آن است که اگر رقابت بین مجموعه های اصولگرای انقلابی شکل بگیرد امکان دارد برخی از شایسته ترین نامزدها نتوانند به مجلس راه پیدا کنند، در حالیکه اگر نام آنها در فهرست واحد می آمد قطعا به مجلس راه می یافتند.

این عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب یادآور شد: اگر همه کسانی که در جبهه اصولگرایی هستند بتوانند با هم کنار بیایند و در یک فهرست افراد اصلحی را انتخاب کنند، این اتفاق برای کشور و نظام مفیدتر خواهد بود بنابراین موافق با این دیدگاه نیستم که اگر اصلاح طلبان نیایند گروه های اصولگرا رقابت درون اردوگاهی کنند تا تنور انتخابات گرم شود و مشارکت مردم افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: اصولگرایان پایگاه اجتماعی ثابتی دارند و این پایگاه اجتماعی تحت هر شرایطی پای صندوق های رأی خواهد آمد چون دلسوز کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران است، برایش هم فرقی ندارد که اصلاح طلبان بیایند یا نیایند، گروه های اصولگرا با هم رقابت کنند یا نکنند بنابراین این فکر نپخته ای است که برخی تصور کنند اگر اصلاح طلبان نیایند، رقابت درون اردوگاهی اصولگرایان با هم می تواند پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان را وارد صحنه کند.

بور بور با اشاره به انتخاب رئیس جدید جبهه اصلاحات گفت: وقتی چنین فردی جای آقای خاتمی، بهزاد نبوی و سلامتی قرار می گیرد، نشان می دهد اصلاح طلبان می خواهند یک شعار بی هویت را برای کمپین انتخاباتی خود برگزینند تا با این شعار بتوانند معاندین و آشوب طلبان را جذب کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها