محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با «فردا»:

عدم مشارکت انتخاباتی اصلاح‌طلبان، به نفع جریان اصولگرای انقلابی می‌شود

کد خبر: 1230229

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: مردم توجهی به بیاینه ها و عدم مشارکت اصلاح طلبان در انتخابات ندارند بنابرباین وقتی مردم پای صندوق رأی حاضر شوند قطعا به جریان اصولگرا رأی خواهند داد.

عدم مشارکت انتخاباتی اصلاح‌طلبان، به نفع جریان اصولگرای انقلابی می‌شود

گروه سیاسی فردا: اصلاح طلبان تحرک سیاسی دارند اما در کلام حرفی از انتخابات نمی زنند. در واقع این طور وانمود می کنند که می خواهند در همان مسیر انتخابات 1398 گام بردارند و با شرط گذاری از حضور در میدان رقابت جاخالی دهند چراکه به خوبی می دانند سرمایه اجتماعی برای شان باقی نمانده که به پشت گرمی آن وارد عرصه انتخابات شوند. حالا این سئوال پیش می آید که در چنین وضعیتی معادلات و تحرکات انتخاباتی در اردوگاه اصولگرایان چه سرنوشتی پیدا می کند.

محمدعلی پورمختار در گفتگو با خبرنگار فردا درباره مدل حرکت انتخاباتی اصولگرایان در نبود اصلاح طلبان گفت: اگر سران اصلاحات وارد میدان نشود، بخشی از سرمایه اجتماعی این جریان نیز به همین دلیل پای صندوق های رأی حضور پیدا نخواهند کرد. این وضعیت طبعا به نفع جریان اصولگرای انقلابی خواهد بود.

وی با بیان اینکه مردم توجهی به بیاینه ها و عدم مشارکت اصلاح طلبان در انتخابات ندارند، ادامه داد: وقتی مردم پای صندوق رأی حاضر شوند قطعا به جریان اصولگرا رأی خواهند داد. در واقع وقتی قریب به اتفاق کاندیداها از جریان اصولگرایی باشند طبیعی است که رقابت درون جناحی خواهد شد. دوره های قبل هم داشتیم که کاندیداهای یک حوزه انتخابیه از یک جناح سیاسی بودند و چون یک نفرشان باید انتخاب می شد طبعا بین آنها رقابت شکل گرفت.

این نماینده ادوار مجلس درباره شانس اصولگرایان میانه رو در انتخابات پیش رو اظهار کرد: رأی دادن براساس گفتمان های سیاسی بیشتر در شهرهای با چند نماینده مصداق دارد. مردمی که نگاه سیاسی نامزدها را درنظر می گیرند وقتی ببینند نامزدی مثلا مشی اصولگرایی دارد دیگر به گرایش تندرو یا میانه رو بودن او توجهی نمی کنند و رأی می دهند.  

وی افزود: با اشاره به متفاوت بودن معادلات انتخاباتی در حوزه های تک نماینده در مقایسه با حوزه های انتخابیه شهرهای بزرگ مثل تهران یادآور شد: مردم در حوزه های انتخابیه از نمایندگان خود توقع و انتظاراتی دارند که میزان تحقق این توقعات و انتظارات قطعا معیار و ملاکی برای رأیی خواهد بود که آنها در صندوق می اندازند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: با وجود همه این صحبت ها معتقدم اگر نامزدهایی از جریان اصلاحات در صحنه حضور پیدا کنند، امکان آنکه با اقبال مواجه شوند وجود دارد چراکه نارضایتی عمومی از وضع موجود به ویژه در حوزه اقتصادی و معیشتی بالاست.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها