چهره/ حمید سجادی کیست؟

استعفا در آستانه استیضاح

کد خبر: 1234794

گرچه گفته می‌شود دلیل استعفای حمید سجادی از وزارت ورزش و جوانان ادامه روند درمان سجادی است اما استعفای او دقیقا مقارن با آغاز روند استیضاحش رخ داد.

استعفا در آستانه استیضاح

گروه سیاست سایت فردا: صبح امروز خبر آمد که حمید سجادی به دلیل عارضه ناشی از سقوط بالگرد و ضرورت ادامه درمان، تقاضای استعفای خود را تقدیم رئیس‌جمهور کرده بود.

گرچه او به دلیل شرایط درمانی بعد از سقوط بالگرد پیش از این نیز از سمت خود استفا داده بود که با موافقت سید ابراهیم رئیسی همراه نشده بود اما استعفای اخیر او در حالی به رئیس‌جمهور ارائه شده است که روز گذشته سلیمی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفته بود: «طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان دوشنبه به هیأت‌رئیسه مجلس تقدیم می‌شود و در جلسه بعدی مجلس، اعلام وصول خواهد شد. طبق این تصمیم و با توجه به اینکه حمید سجادی تاکنون چهار کارت زرد از مجلس دریافت کرده، استیضاحش طبق ماده۲۰۹ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول می‌شود».

سید حمید سجادی هزاوه زاده یکم فروردین سال48 است. او همچنین عضو حزب جامعه اسلامی بوده ‌است. تحصیلات سجادی در رشته تربیت‌بدنی است و البته خودش هم در دوره‌ای اهل ورزش بوده است و در رشته دومیدانی در آسیا مقام‌هایی هم به دست آورده است.

او در اواخر خرداد سال90 از سوی محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت، به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای کسب رأی اعتماد به مجلس معرفی شد اما نتوانست رأی اعتماد مجلس را بگیرد. او بعد از چندسال و این‌بار در دولت سید ابراهیم رئیسی وزیر ورزش و جوانان شد. موضوع خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یکی از مسائل پر حاشیه دوران او بود که البته به نتیجه‌ای هم نرسد. رئیسی در 13 شهریور سال1400 او را با حفظ سمت به عنوان دبیر شورای عالی جوانان منصوب کرد.

در دوران مسئولیت سجادی انتقادهایی به عملکرد او و مجموعه‌اش ابراز می‌شد از جمله نابسامانی‌ها در فدراسیون‌های ورزشی و عدم ثبات در فدراسیون‌ها، عدم توجه به توسعه، زیرساخت‌ها و اماکن ورزشی در شهرها و استان‌ها، عدم توجه به قهرمانان ملی و حل مشکلات آن‌ها، عدم توجه به جوانان و مشکلات آن‌ها و درست اجرا نکردن قانون جوانی جمعیت.

او حالا و در آستانه استیضاح، استعفای خود را تقدیم رئیس‌جمهور کرده است؛ استعفایی که گرچه به دلیل روند درمانش عنوان می‌شود اما شائبه جلوگیری از یک استیضاح دیگر را به ذهن می‌رساند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها