گفت‌وگوی «فردا» با محمدعلی پورمختار

جهت‌گیری لایحه حجاب و عفاف اعتدالی و بازدارنده است/ مخالفان آن اهدافی سیاسی را دنبال می‌کنند

کد خبر: 1237142

یک نماینده ادوار مجلس گفت: با اجرایی‌شدن لایحه حجاب و عفاف شاهد کاهش چشم‌گیر بی‌حجابی خواهیم بود.

جهت‌گیری لایحه حجاب و عفاف اعتدالی و بازدارنده است/ مخالفان آن اهدافی سیاسی را دنبال می‌کنند

گروه سیاست سایت فردا: لایحه حجاب و عفاف امید بسیاری را برای جلوگیری از هنجارشکنی‌های اخیر و در عین حفظ آرامش اجتماعی ایجاد کرده است.

محمدعلی پورمختار، نماینده مجلس نهم و دهم و فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «جهت‌گیری لایحه حجاب و عفاف هم اعتدالی است و هم بازدارنده. در این لایحه سعی شده است جرم‌انگاری به شکل مجازات‌های مصرح در قانون مجازات مانند حبس پرهیز شود و برای اثربخشی به سمت استفاده از مجازات‌های جایگزین برود و برای متخلفان جریمه نقدی را در نظر گرفته است. سیاست کلی حاکم بر لایحه منطقی است زیرا بنا نیست به فردی حجابش را رعایت نکرد، شلاق زده شود یا به حبس برود زیرا این کار اصلا قابل انجام نیست و می‌دانیم که قانون باید واقعی و قابل اجرا باشد».

او ادامه داد: «نکته مهم در این لایحه توجه به مجازات‌های جایگزین مانند محرومیت‌های اجتماعی است؛ سیاستی که حتی در مجازات‌ها تصریح‌شده در قانون مجازات‌ هم اِعمال می‌شود و اصلا نظام تقینی در همه جای دنیا به همین سمت در حرکت است. مجازات باید اثربخش باشد که محرومیت‌های اجتماعی و جریمه نقدی می‌تواند اثر لازم را بگذارد».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «البته برای کسانی که بی‌حجابی را ابزار مقابله با ارزش‌های اسلامی و نظام اسلامی قرار می‌دهند هم مجازات‌های خاصی در نظر گرفته شده است. در مجموع فکر می‌کنم با اجرایی‌شدن این لایحه شاهد کاهش چشم‌گیر بی‌حجابی خواهیم بود».

پورمختار در پایان گفت: «در میان آن کسانی که مخالف لایحه اخیر هستند، هستند افرادی که واقعا اعتقادشان این است که باید برای بی‌حجابی مجازات‌های خیلی سختی در نظر گرفته شود اما عمده مخالفان این لایحه نه از سر دلسوزی برای مبانی دینی بلکه برای اهداف سیاسی مخالفت می‌کنند و به دنبال اهداف سیاسی خاصی هستند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها