آلبرت بغزیان در گفتگو با فردا:

درآمدنفتی افزایش یافت اما سفره‌های مردم خالی‌تر شد

کد خبر: 1237679

تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: درآمد نفتی کشور افزایش یافته است اما شاخص های اقتصادی بهبود نیافتند.

درآمدنفتی افزایش یافت اما سفره‌های مردم خالی‌تر شد

گروه سیاسی فردا: دولت سیدابراهیم رئیسی در گزارش های خود به مردم بر این نکته تأکید قاطع دارد که در مقایسه با دولت حسن روحانی فروش نفت و درآمد نفتی کشور افزایش یافته است اما سئوال این است که این افزایش ها چقدر به حل مشکلات اقتصادی کشور کمک کردند؟

آلبرت بغزیان در گفتگو با خبرنگار فردا درباره نقش افزایش درآمدهای نفتی در حل مشکلات اقتصادی کشور گفت: میزان تولید و فروش نفت کشور و همچنین قیمت آن در بازارهای جهانی نسبت به دولت گذشته افزایش یافته است اما موضوع اصلی بازگشت درآمدهای نفتی است که با هزینه های بالا این درآمدها به کشور بر می گردد.

وی افزود: واسطه ها و صراف ها در نقل و انتقال پول ها مبالغی را از ما طلب می کنند، ضمن آنکه برخی کشورها نیز پول نفت ما را بلوکه کرده اند یا در قالب تهاتر حساب خود را تسویه می کنند. با این وجود طبق اعلام مراجع رسمی در دولت ما از محل فروش نفت درآمدی داریم که باید به آن اعتماد کنیم.

این استاد دانشگاه یادآور شد: پول نفت طبیعتا به خزانه می رود و براساس آن بانک مرکزی، ارز را می فروشد و ریال را برای هزینه هایش تأمین می کند. حالا باید بررسی کنیم که ارزیابی ما از بهبود شاخص های اقتصادی چیست؟ به نظر من شاخص های اقتصادی بهبود نیافتند چون سفره و یخچال مردم خالی تر شده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها