آرمان/ هدایت الله آقایی: عارف می‌خواهد به هر صورتی شده وارد انتخابات شود!

کد خبر: 1239169

بخشی از اصلاح‌طلبان که کنش‌های معتدل و به معنای واقعی - و نه در کلام، اصلاح‌طلبانه- را نمی‌پسندند و دنبال مواضع و فعالیت‌های رادیکال هستند، رابطه خوبی با محمدرضا عارف ندارند. آن‌ها روزی او را اصلاح‌طلب بدلی خواندند، روزی مجبورش کردند از انتخابات به نفع حسن روحانی انصراف دهد، روزی شکست مجلس اصلاح‌طلب دهم را تقصیر او انداختند و حالا هم طعنه می‌زنند که او و تیمش به هر صورتی که شده، می‌خواهند وارد انتخابات شوند، یعنی که به زعم این اصلاح‌طلبان عارف و تیمش هیچ چیز برایشان مهم نیست!

آرمان/ هدایت الله آقایی: عارف می‌خواهد به هر صورتی شده وارد انتخابات شود!

هدایت‌الله آقایی، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ اخیراً در روزنامه آرمان به وجود دو دیدگاه در جریان اصلاح‌طلب در خصوص انتخابات اشاره کرده و گفته: «دیدگاه اول مبتنی بر این است که همچنان امید به اصلاح وجود دارد و اصلاح‌طلبان باید در انتخابات شرکت تا با حضور در قدرت بتوانند مشکلات را رفع کنند.... دیدگاه دوم می‌گوید اگر مجلس به صورت کامل هم در دست اصلاح‌طلبان باشد مانند آنچه در مجلس ششم دیدیم باز هم کاری از پیش نمی‌رود. من فکر می‌کنم جامعه در مقطع کنونی بیشتر به نگاه دوم گرایش دارد و این واقعیتی است که دیگر اصلاح‌طلبان طبقه متوسط و آرای خاکستری را پشت خود ندارند و دیدگاه اول در اقلیت است!»

او سپس حزب کارگزاران سازندگی را هم که صریح و علنی حامی شرکت در انتخابات است و در انتخابات مجلس ۹۸ هم این‌گونه بود، همراه با باقی اصلاح‌طلبان می‌خواند و فقط محمدرضا عارف را از میان اصلاح‌طلبان طرفدار شرکت در انتخابات می‌داند: «من چندسالی هست که از حزب کارگزاران بیرون آمده‌ام، اما تصور می‌کنم این حزب هم بدون نظر جمعی اصلاح‌طلبان حرکت نمی‌کند و دچار تکروی نمی‌شود. در مقطع کنونی فقط آقای عارف و تیمش می‌خواهند به هر صورتی که هست وارد انتخابات شوند.»

عارف از ابتدا هم برای اصلاح‌طلبان، یک اصلاح‌طلب نبود. او در دولت خاتمی هم گرچه معاون اول رئیس‌جمهور بود، اما در تصمیمات جریانی و حزبی به او نقشی داده نمی‌شد. در انتخابات ۹۲ هم که کاندیدا شد، سخنان خودش که چند سال بعد بیان کرد، روشن می‌کند که ماجرا چیست. او پیرامون مرزبندی «اصلاح‌طلب بدلی» در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: «من خیلی فحش خوردم. انگ‌هایی به من زدند که سابقه نداشت. اتهام اصلاح‌طلب بدلی به من زدند. حتی گفتند امنیتی‌ها به تو گفته‌اند که کاندیدا شوی!» و در ادامه از تأثیر و عاملیت «نظر‌سازی‌ها» به‌جای «نظرسنجی‌ها» نسبت به کناره‌گیری‌اش گفت: «من در سال ۹۲ در شرایطی کنار رفتم که نتیجه نظرسنجی‌هایی که به دستم رسیده بود، نشان می‌داد می‌توانم پیروز شوم. کاری به نظر‌سازی‌ها ندارم، اما نظرسنجی‌ها نشان می‌داد می‌توانم پیروز شوم. افتخار می‌کنم راحت از قدرت گذشتم.»

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها