جعفر قادری در گفتگو با فردا:

منابع ارزی آزادشده متعلق به دولت نیست

کد خبر: 1239183

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این منابع را صرف تأمین کالاهای مصرفی کنیم در کوتاه مدت شاید قیمت کالاها در بازار کاهش پیدا کند ولی هیچ کمکی به تقویت بنیه اقتصادی کشور نخواهد کرد.

منابع ارزی آزادشده متعلق به دولت نیست

گروه سیاسی فردا: منابع بلوکه شده ایران در سایر کشورها در حال آزادسازی است؛ حال سئوال پیش می آید که این منابع باید در چه زمینه هایی هزینه شود.

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار فردا درباره نحوه هزینه کرده پول های آزادشده ایران گفت: این پول ها متعلق به دولت نیست چون دولت قبلا این منابع ارزی را به بانک مرکزی واگذار کرده و ریالش را گرفته است بنابراین آزادسازی این منابع در بودجه هیچ اثری ندارد.

وی افزود: تنها تأثیر منابع ارزی آزادشده این است که می تواند برای تأمین مالی طرح ها و پروژه های اقتصادی، تکمیل پروژه های نیازمند ارز، واردات تکنولوژی، ماشین آلات و تجهیزات مدرن -که در داخل امکان تولیدشان نیست-استفاده شوند.

این نماینده مجلس یادآور شد: هرچه منابع ارزی را بیشتر به سمت و سوی تکمیل پروژه های اقتصادی به ویژه پروژه های ارزآوری دارند سوق دهند زمینه برای بزرگ شدن اقتصاد و کسب درآمدهای ارزی بیشتر فراهم می کند.

وی ادامه داد: اگر این منابع را صرف تأمین کالاهای مصرفی کنیم در کوتاه مدت شاید قیمت کالاها در بازار کاهش پیدا کند ولی هیچ کمکی به تقویت بنیه اقتصادی کشور نخواهد کرد، حتی می تواند مشکلات جدی را بعدها در اقتصاد کشور ایجاد کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها