امیر حاتمی: دستاوردهای نظام در شرایط سخت تحریم‌ها بی‌شمار است

کد خبر: 1240763

مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور ارتش گفت: دشمن در تلاش برای ناامید کردن مردم ماست و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نیست بنابراین باید در برابر توطئه به خوبی مقابله کنیم.

امیر حاتمی: دستاوردهای نظام در شرایط سخت تحریم‌ها بی‌شمار است

 امیر سرتیپ "امیر حاتمی" پنجشنبه شب در یادواره شهدای منطقه مهدیه همدان اظهار کرد: مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش هدف اصلی دشمنان را ناامیدسازی، سرخورده و درمانده کردن ملت ایران عنوان کرد و گفت: نباید در مواردی همچون حقوق بشر، مسأله موشکی و پهپادی و قدرت دفاعی‌، دموکراسی و صندوق رای، محور مقاومت، حضور و قدرت منطقه‌ای ایران، تطهیر رژیم منحوس پهلوی، دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی، صنعت صلح آمیز و دانش هسته‌ای، عقب‌نشینی کرده و از هدف‌ها و آرمان‌های مقدس و متعالی ملت ایران کوتاه بیاییم.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در جنگ تمام عیار ترکیبی با جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا قرار دارد.

امیر حاتمی خاطرنشان کرد: با این وجود به برکت خون مطهر شهدا و بصیرت و ولایتمداری مردم ما، نتیجه تمام دشمنی‌ها، کینه‌توزی‌ها و راهبردهای نظام سلطه در مقابل ملت بزرگ ایران شکست خورده و بی‌نتیجه مانده است.

وی افزود: اگر امروز در سپهر سیاست جهان، ایران اسلامی به عنوان یک کشور تاثیرگذار، قدرتمند و مستقل در مناسبات بین‌المللی حضوری تعیین کننده دارد و با وجود همه این دشمنی‌ها، روز به روز قدرتمندتر شده است، بدون شک به برکت خون پاک شهیدانی است که رفتند تا ایران اسلامی برای همیشه در تاریخ جاودانه و سربلند بماند.

امیر سرتیپ حاتمی به مبارزه و ائتلاف قدرت‌های شیطانی علیه ملت ایران اشاره و بیان کرد: دشمنان ایران اسلامی با پیمان‌های خباثت‌آمیز علیه نظام مردمی و الهی ایران نمی‌خواهند نور خدا و فرهنگ اهل بیت(ع) در این کشور جلوه‌گر‍ و متجلی شود و تمام هدف‍شان این است که بر مقدرات و سرنوشت این ملت و کشور بزرگ مسلط شوند.

مشاور فرمانده معظم کل نیروهای در امور ارتش با تاکید بر اینکه ملت ایران راه سرخ عاشورای حسینی(ع) را ادامه می‌دهد و به برکت خون ۲۳۰ هزار شهید، فرهنگ متعالی اسلام در این کشور حاکم است، هدف و فلسفه اصلی برگزاری یادواره‌های شهدا را شنیدن و فهم و درک پیام و سخن رسا و عالم‌گیر شهدا دانست، مردانی که امنیت، وحدت، انسجام و عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران حاصل خون مطهر آن‍هاست.

امیر سرتیپ حاتمی در تنیین پیام شهدا به ملت ایران، تاکید کرد: اولین پیام شهدا برای ما نوع مواجهه عملی آن‍ها با ذات پروردگار عالم است که مصداق بارز گذشت، ایثار، ندیدن و به حساب نیاوردن خود و نفس است و مصداق بارز آن سیدالشهداء(ع) و یاران باوفایش بود که برای انجام رسالت و تکلیف الهی جان خود را فدا کردند تا اسلام بماند و آسیب نبیند.

به گفته وی؛ پیام دیگر شهدای ایران اسلامی موضع گرفتن در مقابل دشمنان است که با مطالعه و مرور تفکر و اندیشه شهدا در می‌یابیم موضع نهایی شهدا، استقامت، از دشمن نترسیدن و نهراسیدن، در مقابل ‌دشمن به انفعال دچار نشدن و ایستادگی شجاعانه در برابر شیطان‌های خبیث عالم است.

امیر سرتیپ حاتمی تصریح کرد: در این برهه حساس که دشمن با ابزار جنگ نرم در صدد ایجاد تفرقه، توطئه و برهم زدن وحدت جامعه است، حفظ اتّحاد، انسجام، یکپارچگی، اتّفاق بین صفوف ملت و مسئولان و حفظ وحدت ملی، مهمترین عامل اقتدار ایران اسلامی است.

دستاوردهای نظام در شرایط سخت تحریم‌ها بی‌شمار است

وی با تاکید بر اینکه اجازه تنمی‌دهیم به هیچ قیمتی اتحاد ملی، مذهبی و قومیتی در کشور به بهانه‌های مختلف خدشه‌دار شود، گفت: دستاوردهای گران‌سنگ نظام اسلامی در سخت‌ترین شرایط تحریم‌ها، بی‌شمار است.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش همچنین استمرار پیشرفت‌های بومی و درون پایه کشور در عرصه‌های مختلف کشور را پیام دیگر شهدا عنوان و بیان کرد: در حوزه‌های مختلف و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی، اقتصادی، عمرانی و دفاعی در راستای قطع وابستگی به قدرت‌ها، با دستان توانمند جوانان ایرانی اتفاق افتاده است.

امیر سرتیپ حاتمی ادامه داد: تجربه انقلاب اسلامی ثابت کرد نظام سلطه از هیچ تحریم و فشاری علیه ملت ایران فروگذار نکرده و در حساس‌ترین برهه‌های تاریخی با اهرم فشار، در صدد شکستن مقاومت ملت ایران هستند.

دشمن‌شناسی؛ پیام مهم شهدا به مردم و مسئولان

وی در عین حال بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی را از اولویت‌های امروز آحاد ملت ایران در جنگ ترکیبی دانست و تصریح کرد: افزایش بصیرت و دشمن‌شناسی و شناخت ابزارهای دشمنی نظام استکبار، پیام شهدا برای همه مردم و مسئولان است.

مشاور فرمانده کل قوا در امور ارتش اظهار داشت: ملت ایران نقش خیانت نظام سلطه را در تحمیل جنگ هشت ساله، تحریم‌های ظالمانه، ترورهای ناجوانمردانه، به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌ای، تهاجم و شبیخون فرهنگی، جنگ نرم، تولید و زایش گروه‌های جنایتکار و تروریستی داعش، شهادت مظلومانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و هزاران جنایت دیگر فراموش نکرده و نخواهد کرد.

امیر سرتیپ حاتمی، نقش و جایگاه ولایت فقیه و امامین انقلاب را در اقتدار، شکوه و پیشرفت‌های کشور تعیین کننده دانست و‍ گفت: پیام شهدا به ما پشتیبانی تام از ولایت فقیه و جایگاه منیع رهبر معظم انقلاب، به عنوان ستون و محور اصلی انقلاب و نائب امام عصر(عج) و سد محکم و نفوذناپذیری در مقابل استکبار و دشمنان اسلام است.

وی یادآور شد: در همین راستا دیدیم که بزرگ‍ترین آرمان و پیام سید الشهدای مقاومت "حاج قاسم سلیمانی" و شهید سپهبد "صیاد شیرازی" و همه شهدای انقلاب اسلامی، حفظ نظام و پشتیبانی از ولایت فقیه بوده است.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش ابراز امیدواری کرد: پرچم مقدسی که امروز ملت ایران با رهبری رهبر فرزانه انقلاب در دست گرفته، همان طور که خداوند متعال در قرآن وعده داده به دست با کفایت صاحب اصلی‌اش امام زمان (عج) برسانیم.

به گزارش ایرنا؛ هشتمین یادواره شهدای منطقه مهدیه همدان شامگاه پنجشنبه در راستای برگزاری کنگره هشت هزار شهید والامقام استان همدان در مسجد مهدیه این شهر برگزار شد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها