سیدمهدی هاشمی در گفتگو با فردا:

اصلاح‌طلبان در حال غرق‌شدن هستند فکر می‌کنند دنیا را دارد آب می‌برد

کد خبر: 1241277

نماینده ادوار مجلس گفت: به نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان از گذشته عبرت نگرفتند و اگر فردا روزی هم بر مسند کاری قرار بگیرند، باز می‌خواهند با همان روحیات جامعه را به دنبال خودشان بکشانند.

اصلاح‌طلبان در حال غرق‌شدن هستند فکر می‌کنند دنیا را دارد آب می‌برد

گروه سیاسی فردا: «خاتمی مخاطب خود را بیشتر حکومت قرار داده چون مردم از همه ما عبور کرده‌اند و اساساً چیز جدیدی برای گفتن به اغلب مردم باقی نمانده که بخواهد به آنها اشاره کند». این را عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به سخنان اخیر خاتمی گفته است و معلوم نیست منظورش از مردم دقیقا چیست! مهم‌تر اینکه بر چه اساس تصور می‌کند مردم از همه - مجموعه حاکمیت - و نه اصلاح‌طلبان عبور کرده‌اند!! 

تحلیلگران اما معتقدند که عبدی و همفکران او در جبهه اصلاح‌طلبی نه تنها از روی خطا یا اطلاعات اشتباه اینطور تندروی نمی‌کنند، بلکه عامدانه و در راستای فرافکنی‌های همیشگی خود سعی در تند کردن فضا و تعمیم وضعیت خود به مجموعه نیروهای سیاسی را دارند.

سیدمهدی هاشمی که از جمله همین تحلیلگران است، در گفتگو با فردا درباره چرایی فرافکنی های اصلاح طلبان راجع به ریزش سرمایه اجتماعی شان، گفت: آدم های از خودراضی خودشان را همواره مبری از ایراد و اشکال می دانند و دائم تقصیرها را متوجه دیگران می کنند. تا زمانی که اصلاح طلبان نخواهند واقعیت ها را ببینند و این رویه را ادامه دهند و خود را بی تقصیر بدانند، بی اعتمادی مردم به آنها هر روز شدت بیشتری می گیرد.

وی افزود: مردم همواره خودشان را به دین، کشور، ولایت و خادمین خودشان در بخش های مختلف اعم از دولت، نیروهای مسلح، مجلس و قوه قضائیه وفادار نشان داده اند و نشان خواهند داد. در واقع اصلاح طلبان در حال غرق شدن هستند فکر می کنند دنیا را دارد آب می برد.

این فعال سیاسی یادآور شد: بهتر است اصلاح طلبان یک نیم نگاهی به خودشان داشته باشند و ایرادات و اشکالات خودشان را ببینند و نزد مردم ضمن پذیرش قصورها و ناکارآمدی های گذشته، بگویند «عذر می خواهیم و قول می دهیم دیگر این ایرادات را نداشته باشیم»، نه آنکه از موضع بالا به همه نگاه کنند.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان ته زباله دانی هستند اما خودشان را برتر می بینند، افزود: همه ما باید نخست ایرادات خود را ببینیم و در جهت رفع آنها برآییم بعد نگاه واقعی به مسائل جامعه کنیم و ببینیم منفعت مردم در چیست. آیا منفعت آن است که امیدواری جامعه بیشتر شود یا آنکه آلام مردم تشدید شود؟

هاشمی گفت: از روحیه ای که امروز در اصلاح طلبان مشاهده می کنیم، این طور بر می آید که از گذشته نیز عبرت نگرفتند و اگر فردا روزی هم بر مسند کاری قرار بگیرند، باز می خواهند با همان روحیات جامعه را به دنبال خودشان بکشانند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها