احمد بخشایش اردستانی در گفتگو با فردا:

اصلاح‌طلبان حرف‌های تند و رادیکال می‌زنند تا امتیاز بگیرند

کد خبر: 1241288

فعال سیاسی گفت:خاتمی و اصلاح طلبان این حرف ها را می‌زنند تا فضا را تند کنند و از حاکمیت امتیاز بگیرد اما خود می‌دانند در حوزه التزام به نظام یا مسائل مالی و اخلاقی چه کار کردند که ردصلاحیت می‌شوند.

اصلاح‌طلبان حرف‌های تند و رادیکال می‌زنند تا امتیاز بگیرند

گروه سیاسی فردا: دوباره فصل انتخابات شد و اصلاح طلبان با بهانه گیری های تکراری دنبال جلب توجه هستند. عباس عبدی گفته «خاتمی مخاطب خود را بیشتر حکومت قرار داده چون مردم از همه ما عبور کرده‌اند و اساساً چیز جدیدی برای گفتن به اغلب مردم باقی نمانده که بخواهد به آنها اشاره کند».

احمد بخشایش اردستانی در گفتگو با فردا درباره چرایی فرافکنی های جبهه اصلاحات راجع به ریزش سرمایه اجتماعی شان، گفت: آقای خاتمی در این مدت هرچه اظهارنظر کرده، کسی حرف هایش را جدی نگرفته و توجهی به صحبت های او نداشته، از این رو عصبانی شده است و به جای آنکه مردم را مورد خطاب قرار دهد، می خواهد مقصر را در نظام جستجو کند.

وی افزود: آقای خاتمی می داند که در جبهه اصلاحات یک دودستگی وجود دارد، عده ای از اصلاح طلبان اعتقاد به ورود و مشارکت در انتخابات دارند چون می دانند اگر می خواهند درون نظام ایفاگر نقشی باشند، از طریق صندوق رأی امکان پذیر است، تا از این طریق به مجلس راه پیدا کنند و یک فراکسیون قوی را در مجلس شکل دهند بنابراین قسمتی از صحبت های آقای خاتمی خطاب به این گروه است.

این نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: بخش دیگر صحبت های آقای خاتمی دفاع از اصلاح طلبانی است که قصد مشارکت در انتخابات مجلس را ندارند. او می داند در این دوره دوقطبی انتخاباتی «اصولگرایی-اصلاح طلبی» نیست بلکه دوقطبی «مشارکت کنندگان-نامشارکت کنندگان» را شاهد خواهیم بود. کسانی که می خواهند درون نظام کار کنند در انتخابات مشارکت می کنند اما کسانی که قصد عبور از نظام را دارند وارد عرصه انتخابات نمی شوند.

وی با بیان اینکه جریان اصلاحات سرمایه اجتماعی اش را از دست داده، افزود: موثرترین و بهترین راه که سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان همچنان زیر چتر نظام حفظ خواهد شد این است که قدری وضعیت ارزش پول ملی ثبات پیدا کند و امور زندگی مردم به لحاظ اقتصادی تسهیل شود، در این صورت معتقدم جمع کثیری از جامعه پای صندوق رأی می آیند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: در مجموع آقای خاتمی و اصلاح طلبان این حرف ها را می زند تا فضا را تند کند و از حاکمیت امتیاز بگیرد و شورای نگهبان مهربانانه با نامزدهای اصلاح طلب برخورد کند اما خود آنها می دانند در حوزه التزام به نظام یا مسائل مالی و اخلاقی چه کار کردند که ردصلاحیت می شوند.

بخشایش اردستانی افزود: این نکته را نیز نباید از نظر دور داشت که گروهی از اصلاح طلبان فکر می‌کنند همراهی با آقای خاتمی یعنی ردصلاحیت بنابراین سعی می کنند که خود را مستقل از آقای خاتمی نشان دهند. این گروه قطعا وقتی وارد مجلس شوند قطعا موضع دیگری خواهند گرفت.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها