بهشتی‌پور در گفتگو با «فردا»:

خبری از قطعنامه نخواهد بود

کد خبر: 1244034

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: اقدامات ایران طی 3 ماه اخیر نشانه حسن نیت تهران برای همکاری با آژانس است و شورای حکام حتما این اقدامات را درنظر می گیرد بنابراین خبری از قطعنامه علیه ایران نخواهد بود.

خبری از قطعنامه نخواهد بود

گروه سیاسی فردا: راستی آزمایی و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از موضوعات در دستور کار دور از نشست شهریورماه شورای حکام خواهد بود. علی رغم تحرک و ادعای اروپایی ها برای صدور قطعنامه علیه ایران، کارشناسان معتقدند اروپایی ها در نهایت به یک قطعنامه بسنده خواهند کرد.

حسن بهشتی پور در گفتگو با خبرنگار «فردا» درباره میزان احتمال صدور قطعنامه علیه ایران در نشست شورای حکام گفت: ایران در سه ماه گذشته همکاری گسترده با آژانس داشت و در گزارش آقای گروسی نیز به صراحت آمده است که روند و سرعت غنی سازی 60 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: آقای گروسی در گزارش خود این نکته را آورده که نسبت به خردادماه یک سوم غنی سازی 60 درصدی ایران کاهش یافته است. هرچند کلیت غنی سازی ایران در سطح 5، 20 و 60 درصد به سمت افزایش بوده است اما سطح 60 نه تنها روندی کاهشی داشت که ایران 6 کیلو از اورانیم 60 درصد غنی شده خود را نیز رقیق کرد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی یادآور شد: با وجود نکات منفی مندرج در گزارش گروسی، اقدامات ایران طی 3 ماه اخیر نشانه حسن نیت تهران برای همکاری با آژانس است و شورای حکام حتما این اقدامات را درنظر می گیرد بنابراین خبری از قطعنامه علیه ایران نخواهد بود.

بهشتی پور ادامه داد: ایران مذاکرات با آژانس را برای پاسخگویی به دو سئوال باقی مانده ادامه می دهد و امیدوار است که بتواند این دو مسئله را برای همیشه حل کند تا کلا پرونده ابهامات راجع به فعالیت های هسته ای بسته شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها