نماینده مجلس: چاره‌ای جز انتقال آب به برخی از نقاط کشور نداریم

کد خبر: 1247484

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ما چاره‌ای نداریم و انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی و نقاط مختلف ایران یا از دریای خزر به نقاط مختلف کشور حتماً باید انجام شود.

نماینده مجلس: چاره‌ای جز انتقال آب به برخی از نقاط کشور نداریم

محمدجواد عسکری درباره پروژه‌های انتقال آب برای تأمین آب کشور، اظهار داشت: به دلیل خشکسالی‌های پی در پی و بهم ریختن اکوسیستم کره زمین و مشکلاتی که از حیث کمبود بارش وجود دارد، هر کشوری یکسری اقدامات انجام می‌دهد تا مشکل کمبود آب مناطق مختلف خود را حل کند.

وی بیان کرد: الان کشورهای حوزه خلیج فارس تقریباً ۸ میلیارد متر مکعب در سال آب شیرین می‌کنند، محصولات کشاورزی را کشت می‌کنند و نمک آن را هم به دریا هدایت می‌کنند و با این کار محیط زیست را از بین می‌برند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سهم ما در شیرین کردن آب و هدایت آب به فلات مرکزی و نقاط مختلف خیلی ناچیز بوده و حتی در بحث آب شرب هم بسیار ناچیز بوده و این عقب ماندگی حتماً باید جبران شود.

نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما هم در شمال و هم جنوب کشور منبع غنی آب داریم و نکته قابل تأمل در این زمینه آن است که ما باید برای انتقال آب به نقاط دارای خشکسالی در قالب برنامه حرکت کنیم.

عسکری افزود: ما چاره‌ای نداریم و انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی و نقاط مختلف ایران یا از دریای خزر به نقاط مختلف کشور حتماً باید انجام شود، منتها این کار باید در قالب یک قانون و قاعده‌ای باشد و باید مباحث زیست محیطی دریا و مسائل حوزه جمعیتی کشور را هم در نظر بگیریم.

وی با اشاره به اینکه الان سالانه حدود یک و نیم میلیون هکتار از اراضی ما تبدیل به بیابان می‌شود و خطرناک است و حتماً باید از آن جلوگیری شود، گفت: در شرایطی که خشکسالی وجود دارد، اکوسیستم کره زمین به هم خورده است و مشخص نیست بارش به چه صورت باشد و بارش خیلی کم شده است، حتماً باید با در نظر گرفتن یک نقشه راه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بحث انتقال آب به برخی از نقاط کشور را دنبال کنیم.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها