دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

جبهه اصلاحات، نه جبهه است و نه اصلاحات!

کد خبر: 1252314

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

جبهه اصلاحات، نه جبهه است و نه اصلاحات!

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

جوان: اگر مردم فلسطین توانستند چرا سایر مردم دنیا نتوانند؟/ امیدها به مقاومت زنده شد

واکاوی ابعاد و آثار طوفان‌الاقصی همچنان جزو موضوعات مورد علاقه رسانه‌هاست.

روزنامه جوان در این زمینه نوشته: اگر از خونین‌ترین باریکه جهان، محصور در توحش مدرنی که امریکا و اسرائیل برای ملت فلسطین رقم زده‌اند و در تنگنای محرومیت از حقوق و نیاز‌های اولیه، می‌توان قد برآورد و علیه اشغالگری و ظلم استکبار جهانی عملیات کرد، چرا سایر مردم دنیا نتوانند؟

 برخی هم از مقاومت ناامید نشدند، اما شاید در مسیر ناامیدی بودند، ناامید از پیروزی، ناامید از کاری نو و گذر از مرز تکرارها، ناامید از دیدن ۵ هزار اسیر فلسطینی دربند اسرائیل، ناامید از ضربه زدن بر پیکره حاکمیت جعلی و.... طوفان الاقصی امید را در دل همه زنده کرد.

مذاکره و سازش می‌رفت که به راهکار اول و شاید تنها راهکار، خود را به فلسطین تحمیل کند و در نهایت خود چیزی حتی قدر یک باریکه کوچک از غزه و فلسطین باقی نگذارد. طوفان الاقصی راهکار مقاومت را باری دیگر همچون پرچمی برافراشته، جلوی چشم جهان قرار داد.

جام جم: کدام طرف نبرد، داعش و بربر است؟

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در دیدار با همتای هلندی خود، مارک روت در اورشلیم گفت: «در نبرد تمدن علیه بربریت هستیم. حماس داعش است!»

روزنامه جام جم با اشاره به این ادعا نوشته: از همان ابتدای حیات داعش و براساس حمایت‌های مادرانه رژیم اشغالگر در تیمار مجروحان در کنار پول توجیبی‌های پدرانه غرب، برای اهل نظر روشن شد که داعش، حاصل آمیزش دو پدر آمریکایی و انگلیسی با مادر صهیونیست است و به شکل آشکاری ژن کینه از تمدن بشری را از مادر و سبوعیت و دژخیمی را از پدرانش به ارث برده است.

​​​​​​​رادیو فردا هم که در زمره معاندین مقاومت است، صحنه‌های پس از بمباران «دیرالبلح» غزه را مخابره کرده که ترجمان رفتار ضدتمدنی سپاه صهیون است. بی‌بی‌سی، به دنبال قطع برق و آب غزه از جمله بیمارستان‌ها توسط اسرائیل، تیتر زده: «بیمارستان‌ها به گور دسته‌جمعی تبدیل شده است» بستن آب، دارو و غذا به‌روی مردم غیرنظامی و بمباران بیمارستان، نشانه تمدن است یا بربریت؟

از این مثال‌ها زیاد است از دروغ سر بریدن نوزاد، شکم دریدن زن باردار و ... توسط حماس تا این ادعاهای پوچ تمدنی. نکته این‌که این روزها ادعاهای دروغین صهیونیست‌ها به شب نرسیده به رسوایی تبدیل می‌شود. از طرفی هر روز شفاف‌تر می‌شود که تمدن مورد ادعای صهیونیست‌ها، عین بربریت است.

کیهان عنوان کرد: طعنه‌زنی اصلاح‌طلبان به یکدیگر/ جبهه اصلاحات، نه جبهه است و نه اصلاحات

شکاف میان اصلاح‌طلبان پس از تغییرات تحمیلی رادیکال‌های این جریان در جبهه اصلاحات وارد مرحله تازه‌ای شد و رفته رفته بیشتر به عرصه رسانه‌ای کشیده شد.

روزنامه کیهان در این خصوص نوشته: روزنامه هم‌میهن وابسته به دبیر کل مستعفی کارگزاران تاکید کرد: جبهه اصلاحات، نه جبهه است و نه اصلاحات، و نه تنها دچار دو دستگی بلکه گرفتار چند دستگی است.

جبهه به معنی مجموعه احزاب است که حول یک راهبرد و استراتژی مشترک گرد هم می‌آیند، به ائتلاف می‌رسند، وارد عمل می‌شوند، به یک تصمیم می‌رسند و نهایتاً، آن تصمیم را پیش می‌برند. اما می‌بینیم که در شرایط کنونی هیچ‌کدام از این شرایط در «جبهه اصلاحات» وجود ندارد. کما اینکه در همین انتخابات، موقعی که بحث پیش‌ثبت‌نام‌ها مطرح شد، موضعی که از سوی سخنگوی جبهه اصلاحات اعلام شد، این بود که «ما هیچ توصیه‌ای نداریم». با احترام به بزرگانی که در جبهه اصلاحات حضور دارند، باید گفت این بی‌معناترین موضعی است که یک جریان سیاسی می‌تواند بگیرد.

اگر به جای این بزرگان و دبیران کل و سران احزاب، اگر چهار نفر سبزی‌فروش و نانوا و... هم دور هم می‌نشستند، می‌توانستند به همین تصمیم برسند. اما این، کار نیروی سیاسی نیست.

رسالت عنوان کرد: آینده‌پژوهی شوک‌آور علیه صهیونیست‌ها/ شدت گرفتن مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها

با دور شدن از اخبار اولیه تحولات سرزمین‌های اشغالی به تدریج نگاههای تحلیلی و عمیق‌تری بر نتایج آنچه رخ داده شکل گرفته است.

روزنامه رسالت در این رابطه نوشته: بسیاری از صهیونیست‌ها به دلیل وقوع بحران‌های امنیتی در اراضی اشغالی و قدرت تسلط فوق‌العاده جبهه مقاومت بر عمق استراتژیک این حوزه، ترجیح می‌دهند در نخستین فرصت ممکن خود را به فرودگاه بن گورین رسانده و راهی مناطق دیگر جهان شوند. گزاره‌ای تحت عنوان ثبات در اراضی اشغالی در زمان حال و آینده کاملا ابطال‌شده و اثر وضعی آن خود را به شکل مهاجرت معکوس نشان خواهد داد. 

بحران‌های امنیتی مهم‌ترین نقش را درروند تشدید مهاجرت از یک سرزمین ایفا می‌کنند. بی‌دلیل نیست که آینده‌پژوهی‌های صورت گرفته در خصوص وقایع اجتناب‌ناپذیری که در آینده‌ای بسیار نزدیک در اراضی اشغالی رخ می‌دهد، ذهن صهیونیست‌ها و حامیان غربی آن‌ها را شدیدا درگیر ساخته است. همان‌گونه که اشاره شد، در این آینده‌پژوهی ثبات و سکون جایی در اراضی اشغالی نخواهد داشت و بی‌ثباتی ناشی از مهاجرت معکوس، بیش از هر زمان دیگری مقدمات سقوط نهایی و تباهی رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی را فراهم خواهد ساخت.

گزارش خراسان از رکوردشکنی داوطلبان انتخابات مجلس

 24 هزار و 829 داوطلب در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام نهایی کردند. با این آمار حدنصاب ثبت‌نام دوره یازدهم شکسته شد.

روزنامه خراسان با اشاره به این آمار نوشته: یکی از نکات مثبت طرح جدید اصلاح قانون انتخابات مجلس آن است که فرصت بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات از سوی شورای نگهبان افزایش یافته است. 

 در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، پاسخگو بودن مراجعی که از آن ها درباره داوطلبان استعلام به عمل می‌آید، پیش بینی شده است. 

اصلاح فرایند تشکیل هیئت‌های اجرایی هم در طرح مذکور آمده است، در قانون فعلی فقط در شهرستان‌ها و حوزه‌های انتخابیه تشکیل هیئت‌های اجرایی را در زمان انتخابات داریم، اما در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس نیاز است که در وزارت کشور هم هیئت‌های اجرایی تشکیل شود تا نظارت عامی در مجموعه وزارت کشور با حضور قوه قضاییه و دیگر معتمدان اعمال شود.

پیش‌بینی مشارکت احزاب در انتخابات مجلس هم در این طرح آمده است که با تصویب طرح، احتمالا باید در تعرفه‌ها هم تغییراتی ایجاد شود تا مشارکت احزاب در بخش انتخابات مجلس افزایش یابد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها