دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

شورای امنیت عاجز از رفع بحران‌ها

کد خبر: 1252093

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

شورای امنیت عاجز از رفع بحران‌ها

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

کیهان: غربگرایان برجام‌باز روی صندلی‌های دادگاه نشانده شوند

خبر لغو تحریم‌های تسلیحاتی موجب شده که مدافعان برجام بار دیگر زمینه‌ای برای وارونه‌نمایی واقعیت پیدا کنند.

روزنامه کیهان در این خصوص نوشته: غربگرایان برجام‌باز که امروز باید روی صندلی‌های دادگاه رو‌به‌روی قاضی نشانده شوند و به علت دو برابر شدن تحریم‌ها، سوءمدیریت عمدی برای اثربخشی به تحریم و وارونه از آب درآمدن وعده‌های خود بازخواست شوند، لغو تحریم‌های تسلیحاتی را که در پی انقضای مدت آن و در روندی معمول رخ داد، میوه برجام جا زدند! این اقدام با توجه به شواهد بدیهی، نمی‌تواند ناشی از عدم تعادل ذهنی و نداشتن سلامت روان باشد و از تداوم تکاپوی مدعیان اصلاحات برای انحراف افکار مردم از خیانت خود حکایت می‌کند.

دشمن نشان داد رویه نقض‌عهد خود در برجام را ادامه می‌دهد و اهمیتی برای حقوق ایران قائل نیست زیرا متعاقب اطلاع دبیرخانه شورای امنیت سازمان ملل در لغو تحریم‌های تسلیحاتی، آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرده، انگلیس هم گفت تحریم‌های موشکی و تسلیحاتی علیه ایران را حفظ می‌کند، شورای اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد که اقدام‌های محدود‌کننده خود علیه جمهوری اسلامی ایران را حفظ می‌کند و تحریم‌هایی که قرار بود از روز ۱۸ اکتبر لغو شوند، فعال باقی می‌مانند. با این حال، مدعیان اصلاحات لغو تحریم تسلیحاتی را دستاورد برجام نامیدند!

جوان: منظور ظریف از نیروهای مسلح چیست؟/ جمله‌بافی‌های سازندگی در تقدیس و تسلیح ظریف!

پس از سخنرانی محمدجواد ظریف در کنگره حزب سازندگی ارگان مطبوعاتی این حزب در مدح و ثنای نظرات وی به این نکته اشاره کرده که ظریف همان دکترین سیاسی‌اش را پیگیری کرد که سلاح، امنیت نمی‌آورد. ظریف همچنین گفته: «انسان به عنوان کانون دیپلماسی پشت سر نیرو‌های مسلح باشد..»

روزنامه جوان در این ارتباط نوشته: یعنی‌چه که «انسان باید پشت سر نیرو‌های مسلح باشد»؟! ا

بازی با کلمات که نیست! نیرو‌های مسلح از نظر ایشان چیستند یا کیستند که باید «انسان» در پشت آن قرار بگیرد؟!

اگر فرض کنیم ایشان می‌خواهد بگوید نیرو‌های مسلح باید تحت‌اختیار دیپلماسی باشند و دیپلماسی هم راهش از دموکراسی می‌گذرد، پس باید دموکراسی را رواج داد تا از آن دیپلماسی بیرون بیاید و از دیپلماسی هم پشتوانه‌ای برای نیرو‌های مسلح ساخت تا با همه این سلسله‌مراتب‌ها به صلح که فضیلتی انسانی است دست پیدا کنیم (آن هم نه همیشه فقط در دوران مسئولیت اصلاح‌طلبان و ظریف!)، اینجا مسئله‌پیش‌رو یعنی غزه خودش را نمایان می‌کند: چرا از دل دیپلماسی امریکا و اسرائیل که از دموکراسی‌ها بیرون آمده‌اند، فضیلت انسانی صلح بیرون نمی‌آید و امریکا همزمان در چندین نقطه جهان در حال جنگ مستقیم یا نیابتی و در غزه در حال نسل‌کشی است؟!

صبح نو: ترکیب تاریخ مصرف گذشته شورای امنیت نمی‌تواند بحران‌ها حل کند

سازمان ملل متحدد حتی با دیدن تصاویر فجیع کشتار غیرنظامیان و کودکان در غزه که چیزی از نسل‌کشی کن ندارد ترجیح داده همچنان جانب ظالمان را بگیرد.

روزنامه صبح نو در این رابطه نوشته: دیروز اعلام شد که نظام سلامت و بهداشت غزه فروپاشیده و شمار شهدای فلسطینی به ۵۷۹۱ نفر افزایش یافته است؛ اما سازمان ملل به جز ابراز تأسف، هیچ اقدام دیگری نمی‌تواند برای مردم فلسطین انجام دهد. امروز در قرن سرعت، علم و تکنولوژی، شاهد فجایع انسانی هستیم که در تاریخ آن را می‌خواندیم.

یکی از مشکلات سازمان ملل ناشی از ترکیب تاریخ مصرف گذشته شورای امنیت است که هیچ‌گاه برای حل بحران‌ها و مسائل نمی‌توانند به نتیجه برسند و تصمیم‌گیری کنند.

حق وتو نیز پاشنه آشیل سازمان ملل متحد است که قدرت‌ها بر اساس منافع خود مانع یک تصمیم می‌شوند، امکانی که گاهی به‌صورت دلخواهانه و بی‌قاعده مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنان‌که در ماجرای جنگ غزه تاکنون دوباره قطع‌نامه برای آتش‌بس فوری پیشنهاد شده؛ اما هر دو بار این قطع‌نامه‌ها در شورای امنیت توسط آمریکا وتو شده است.

می‌توان گفت نهادی به نام سازمان ملل وجود خارجی ندارد، بلکه مجموعه‌ای است تحت قیمومیت و رهبری آمریکا که به ابزاری در خدمت اهداف سلطه‌طلبانه و خصمانه قدرت‌ها تبدیل شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها