نیکزاد: بانک‌ها برای ارائه تسهیلات خُرد سخت‌گیری نکنند

کد خبر: 1252760

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بانک‌ها نباید برای ارائه تسهیلات سخت‌گیری کنند، گفت: دولت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک‌ها باید در زمینه تامین تسهیلات تجدیدنظر کنند و این تسهیلات به سادگی در اختیار عموم مردم قرار بگیرد.


نیکزاد: بانک‌ها برای ارائه تسهیلات خُرد سخت‌گیری نکنند

علی نیک زادثمرین درباره پرداخت تسهیلات خُرد، گفت: هرچند بانک‌ها نسبت به دولت قبل اقدامات خوبی در این زمینه انجام دادند و زمانی که ما به عنوان نماینده مراجعه می‌کنیم گزارش پرداخت وام‌های فرزندآوری و ودیعه مسکن را ارائه می‌دهند اما گرفتاری مالی مردم بالاست.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس مصوبات خوبی در این حوزه داشته است، ادامه داد: توصیه من به وزیر امور اقتصادی و دارایی به ویژه دولت این است که وام‌های خُردی که سبب رفع مشکل جوانان شده و برای اموری مانند ودیعه مسکن، ازدواج و... است به راحتی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بانک‌ها نباید برای ارائه تسهیلات زیاد سخت‌گیری کنند، اضافه کرد: البته توجه به این نکته مهم است که برای ارائه تسهیلات کلان باید توجیه اقتصادی پروژه‌ها و اهلیت شخص سنجیده و مباحث فنی در نظر گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: اینکه بگوییم هیچ اقدامی در این زمینه نشده، بی‌انصافی است اما اینکه بگوئیم مردم می‌توانند به راحتی تسهیلات خُرد قرض الحسنه در ابعاد مختلف از جمله فرزندآوری و ازدواج را به راحتی دریافت کنند، این گونه نیز نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک‌ها باید در زمینه تامین تسهیلات ارزان مجددا تجدیدنظر کنند و این تسهیلات به سادگی در اختیار عموم مردم که قرار بگیرد، افزود: نباید مانعی که همانند اینکه ضامن لزوما رسمی باشد، ایجاد شود و پرداخت تسهیلات سهل و آسان باشد و در مقابل برای پرداخت وام‌های چند صد میلیارد تومانی ابعاد مختلف در نظر گرفته شود./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها