نیکزاد: با وجود جوانان متخصص بن‌بستی برای حل مشکلات وجود ندارد

کد خبر: 1237611

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با حضور جوانانی پرانگیزه و متخصص، و بهره‌مندی از رهنمودهای رهبر حکیم و فرهیخته قطعا مشکلات قابل حل است و هیچ بن‌بستی در کشور وجود ندارد.

نیکزاد: با وجود جوانان متخصص بن‌بستی برای حل مشکلات وجود ندارد

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با حضور جوانانی پرانگیزه و متخصص، و بهره‌مندی از رهنمودهای رهبر حکیم و فرهیخته قطعا مشکلات قابل حل است و هیچ بن‌بستی در کشور وجود ندارد.

علی نیکزاد در نشست علنی روز سه‌شنبه مجلس و در نطق میان دستور خود اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران که تا به امروز با وجود همه فشارهای بین‌المللی و جفای جفاکاران داخلی و با رهبری شایسته و صبورانه مقام معظم رهبری، به یکی از حساسترین مراحل تاریخی خود در تعالی به قدرت و شایستگی در عرصه نظام بین‌الملل رسیده؛ برای برداشتن گام نهایی نیاز به یک پوست اندازی ساختاری و شهامت بازگشت به مسیر اصلی و اولیه انقلاب در برخی بخش‌ها دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: طبیعی است که پافشاری در این مسیر، موانعی داشته و دارد. جریان‌های غربگرا، واپسگرا، متحجر و محافظه کار، جریان‌های سیاسی وابسته به شرق و غرب، و جریان‌های وابسته به اسلام جعلی، تکنوکرات‌ها، پشیمان‌ها و افسردگان سیاسی، در این سال ها تلاش کردند با دمیدن بر اشرافی گری، ویژه خواری، ترویج ایده‌های لیبرالیستی در اقتصاد و فرهنگ، خصوصی‌سازی بی‌ضابطه، پولی کردن آموزش و پرورش، استحاله فرهنگی، وادادگی سیاسی، خمودگی و خستگی در مدیریت، چشم دوختن به اراده چند کشور خارجی و ده ها بلیّه دیگر، حرکت نظام اسلامی را مختل یا منحرف کنند.

نیکزاد با تاکید بر استقرار مجلس انقلابی و روی کار آمدن دولت مردمی، گفت: پس از هشت سال رخوت و سستی در امور داخلی و سیاست خارجی، مسیری متفاوت برای بازگشت به آرمان‌های اصیل و انقلابی نظام اسلامی را برای کشور گشود و برای تداوم این مسیر هم نیاز به مراقبت داریم و هم نیازمند سرعت و شتاب در حرکت، و دقت و جامعیت در طراحی هستیم.

وی تاکید کرد: تحول در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سبک زندگی و الگوهای حکمرانی، پس از آواربرداری از ویرانی های ناشی از کم کاری و معطل گذاشتن ظرفیت‌های داخلی، نیازمند جراحی‌های بزرگ و ایجاد تحول‌های ساختاری در حوزه بانک، تامین مالی، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، تسهیل تجارت، عدالت گستری در توزیع امکانات و اعتبارات، تحول فرهنگی و بازسازی ساختار اجتماعی کشور و ده‌ها محور موضوعی مهم است، و بغرنج ترین مشکلات امروز، معیشت، گرانی و مسکن است.

نیکزاد بیان کرد: این مشکلات، با وجود ظرفیت‌های متنوع خدادادی در کشور، با حضور جوانانی پرانگیزه و متخصص، و بهره مندی از حضور رهبری حکیم و فرهیخته قطعا قابل حل است و هیچ بن‌بستی در کشور وجود ندارد.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه یادآور شد: اما حرکت در مسیر تحول، که ابعاد آن در سخنرانی رهبر حکیم انقلاب اسلامی در سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) مورد تاکید قرار گرفت، نیازمند توجه به چند نکته است؛ نخست اینکه: بسترهای تحول‌خواهی به هیچ وجه به معنی تغییر در شعارهای اصیل انقلاب اسلامی نیست، و باید آرمانهای اصیل مُصرَّح در قانون اساسی و بیانات امامین انقلاب، با صدای رسا و بدون رودربایستی فریاد زده شود.

نیکزاد افزود: دوم اینکه تحول باید در محور اخلاق حکمرانی، ناظر به بازگشت به ارزش‌های حکمرانی اسلامی و روحیه غالب در کارگزاران دهه ۶۰ باشد. تاکید بر روحیه مردمی، ساده زیستی، گشاده رویی، پاکدستی، فسادستیزی و مبارزه با اشرافیگری از جمله شاخصه های تحول در این محور است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: سوم اینکه این تحول، نیازمند اصلاح فرایندها و ساز و کارهای معیوب در ساختار اداری کشور است. تحول اداری به ویژه در زمینه افزایش رضایتمندی مردم، مبارزه با غول هفتسر بروکراسی و دیوانسالاری، شایستهسالاری، جوانگرایی و نخبه‌گرایی در انتصاب‌ها و ایجاد هماهنگی بین ارکان مختلف دولت، ایجاد تحول ساختاری در نظام اقتصادی کشور، تسهیل کسب و کار و تجارت، گرهگشایی از سرمایه گذاری سالم در کشور، حمایت از تولید، اصلاح ساختار تامین مالی طرح های عمرانی و تولیدی کشور، اصلاح در نظام بانکی کشور، ایجاد چرخش در نظام های فرهنگی کشور با توجه به حلقه های میانی، حمایت و میدان گشایی برای گروه های مردمی، مساجد و مراکز اصیل فرهنگ و هنر انقلابی، هم افزایی و مهندسی دستگاه‌های متعدد فرهنگی، از جمله مهمترین تحولات است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها