نصرالله: چشمتان به میدان باشد نه سخنرانی‌ها

کد خبر: 1255597

پهپاد‌های ما هر روز به حیفا می‌روند و بازمی‌گردند و این غیراز پهپاد‌های انتحاری است. ما از موشک‌هایی با سرجنگی نیم‌تنی و پهپاد‌های انتحاری برای اولین‌بار استفاده کردیم. مسیر کلی همین است. ما روز به روز بررسی و ارزیابی می‌کنیم و به فشار از جبهه جنوب لبنان ادامه خواهیم داد. امریکا اگر می‌خواهد جنگ منطقه‌ای نشود، به جنگ غزه خاتمه دهد. نتانیاهو هر روز در مکان‌های مختلف حرف‌های متناقض می‌زند. وزیر جنگش هم همین‌طور. آن‌ها سردرگم‌اند و زمان به نفع‌شان نیست.‌ای خواهران و‌ای برادران! این نبرد مثل باقی نبرد‌ها نیست، گام‌به‌گام حرکت می‌کنیم. میدان است که عمل می‌کند، میدان است که سخن می‌گوید. بعد ما گزارش میدان را خواهیم داد!

نصرالله: چشمتان به میدان باشد نه سخنرانی‌ها

 پهپاد‌های ما هر روز به حیفا می‌روند و بازمی‌گردند و این غیراز پهپاد‌های انتحاری است. ما از موشک‌هایی با سرجنگی نیم‌تنی و پهپاد‌های انتحاری برای اولین‌بار استفاده کردیم.

مسیر کلی همین است. ما روز به روز بررسی و ارزیابی می‌کنیم و به فشار از جبهه جنوب لبنان ادامه خواهیم داد. امریکا اگر می‌خواهد جنگ منطقه‌ای نشود، به جنگ غزه خاتمه دهد. نتانیاهو هر روز در مکان‌های مختلف حرف‌های متناقض می‌زند. وزیر جنگش هم همین‌طور. آن‌ها سردرگمند و زمان به نفع‌شان نیست.‌ای خواهران و‌ای برادران! این نبرد مثل باقی نبرد‌ها نیست، گام‌به‌گام حرکت می‌کنیم. میدان است که عمل می‌کند، میدان است که سخن می‌گوید. بعد ما گزارش میدان را خواهیم داد!

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله عصر شنبه در دومین سخنرانی خود پس از آغاز نبرد «طوفان الاقصی» به مناسبت روز شهید سخنرانی کرد. نصرالله در ابتدای سخنرانی خود به مسئله تجاوزات صهیونیست‌ها به مردم فلسطین پرداخت و گفت: «رژیم صهیونیستی به صورت علنی، آشکار و مفتضحانه، به نوار غزه حمله می‌کند. وحشی‌گری اسرائیل نیز در نوار غزه کم نشده است، بلکه هر روز بر آن افزوده می‌شود. این حملات نشانگر خوی انتقامجویی وحشیانه صهیونیستی است که هیچ حد و مرزی ندارد.»

هدف تل‌آویو ناامید کردن مردم از گزینه مقاومت است

دبیرکل حزب‌الله با تأکید بر اینکه صهیونیست‌ها از رهگذر این تروریسم و وحشی‌گری، هدف دارند و صرفاً به خاطر انتقام از مردم فلسطین نیست، گفت: یکی از اهداف اصلی دشمن، نه فقط تسلیم کردن مردم غزه و فلسطین، بلکه شامل مردم لبنان و همه کشور‌های منطقه می‌شود تا اماکن مقدس را فراموش کنند. هدف آنان، از بین بردن مطالبه حقوق مشروع است. هدف این است که مردم از گزینه مقاومت ناامید شوند و فرهنگ تسلیم شدن نیز تثبیت شود تا اینکه بگویند هزینه مقاومت بسیار زیاد است و باید از آن دست بردارید.»

نصرالله با بیان اینکه نگاه جهانیان به تحولات غزه تغییر یافته است، گفت: «امروز حتی کسانی که در روز‌های نخست می‌گفتند نباید آتش‌بس اتفاق بیفتد، به جمع کسانی پیوسته‌اند که خواهان برقراری آتش‌بس هستند. دیگر تنها کسانی که در جهان از تداوم این جنگ و کشتار حمایت می‌کنند، امریکا و انگلیس که پیرو امریکاست هستند. تنها دیدگاه ناآشنا و متفاوت در جهان در حال حاضر دیدگاه و صدای امریکاست.»

وی ادامه داد: کسی که می‌تواند این تجاوز را متوقف کند، امریکا است که خود خواهان ادامه آن است. امروز عده‌ای از احمق‌ها و دیوانگان خشمگین در رژیم صهیونیستی در پی ادامه جنگ هستند، اما کسی که در جنگ حضور دارد و آن را اداره می‌کند دولت امریکاست، پس تمامی محکومیت‌ها، ابراز انزجار‌ها و فشار‌ها باید متوجه امریکا باشد. نصرالله همچنین تأکید کرد: «رژیم اشغالگر ضربات مهلکی به پروژه‌های عادی‌سازی که به دنبال آن است وارد کرده و موضع مردم ما در رد این عادی‌سازی شدیدتر خواهد بود. تغییر افکار عمومی جهان به ویژه افکار غربی، همان‌طور که در امریکا و اروپا اتفاق می‌افتد، مهم است. تظاهراتی که در جهان عرب و اسلام ما برگزار می‌شود مهم است، اما مهم‌تر تظاهراتی است که در کشور‌های غربی انجام می‌شود زیرا دولت‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد.»

نصرالله برگزاری نشست کشور‌های اسلامی در عربستان را مهم خواند و خاطرنشان کرد: «امروز نشستی با حضور ۵۷ کشور عربی و اسلامی در حال برگزاری است. جهان و ملت‌های منطقه به این نشست چشم دوخته‌اند. امروز فلسطینی‌ها حرف خود را زده‌اند. آن‌ها از این نشست درخواست اعزام ارتش‌های کشور‌های شرکت‌کننده جهت آزادسازی فلسطین و پایان محاصره غزه را ندارند، بلکه آن‌ها دست‌کم این درخواست را دارند که جهان اسلام و جهان عرب به شکل یکپارچه در برابر امریکا بایستند. مطالبه به‌حق آنان از این نشست این است که این جنگ و جنایت را متوقف کنند و وعده برخی اقدامات را به آن‌ها بدهند.» این درحالی است که برخی کشور‌های سازشکار عرب در یک ماه گذشته موضع قاطعی در قبال جنایات صهیونیست‌ها اتخاذ نکرده‌اند و با سکوت خود، دست دشمن را برای کشتار‌های بیشتر در غزه باز گذاشته‌اند.

اسرائیل هیچ دستاوردی نداشته است

نصرالله در ادامه سخنان خود ضربات مقاومت به اسرائیل را پیروزمندانه توصیف کرد و گفت: «رزمندگان مقاومت با وجود واقعیت دردناک روحی و روانی، با سربلندی با قوی‌ترین تیپ‌های نخبه می‌جنگند که نشان از ناتوانی اسرائیل دارد. اسرائیل به هیچ دستاوردی که بتواند به مخاطبان خود ارائه دهد، دست نیافته است. خلاقیت مقاومت تعیین‌کننده است و شرط امروز در میدان است. اشغالگران هنوز نمی‌توانند تصویری از پیروزی برای خود یا تصویر شکست برای مقاومت ارائه دهند.»

دبیرکل حزب‌الله همچنین گشوده شدن جبهه‌های مختلف علیه دشمن صهیونیستی را یکی از دستاورد‌های بزرگ دانست و تأکید کرد: «حمله نیرو‌های یمنی به اهداف اسرائیلی با موشک و پهپاد جدای از روند رهگیری آنها، پیامد‌های مهمی نیز دارد. اهمیت حمایت نیرو‌های مسلح یمن از فلسطین در این است که آن‌ها یک ارتش و بخشی از مقاومت هستند. دشمن مجبور شد بخشی از پدافند هوایی، گنبد‌های آهنین و موشک‌های پاتریوت خود را از جنوب و شمال فلسطین به ایلات منتقل کند. حملات نیرو‌های یمن به جابه‌جایی شهرک‌نشینان و فشار بیشتر بر کابینه اشغالگر منجر شد.» نصرالله با بیان اینکه اسرائیل در مورد اینکه چه کسی پشت حمله پهپادی به ایلات بود سردرگم بود، خاطرنشان کرد: «بنابراین حزب‌الله را مسئول دانست و به ما در سوریه حمله کرد.»

نصرالله درباره اهداف حملات مقاومت عراق به پایگاه‌های امریکا گفت: «عملیات مقاومت عراق علیه اهداف امریکایی در حمایت از فلسطینی‌ها و در خدمت ایده آزادی عراق و سوریه است. امریکایی‌ها اعتراف کردند که ۴۶ حمله به پایگاه‌های آن‌ها در سوریه و عراق صورت گرفته و ۵۶ سرباز مجروح شده‌اند. عملیات مقاومت عراق بیانگر شجاعت فوق‌العاده در مقابل امریکایی‌هایی است که ناوگان آن‌ها منطقه را پر کرده است.»

میدان سخن می‌گوید

نصرالله در ادامه سخنرانی خود به نقش مؤثر ایران در حمایت از گروه‌های مقاومت هم اشاره کرد و گفت که اگر نیرویی برای مقاومت در لبنان و فلسطین و برای جنبش‌های مقاومت در منطقه وجود دارد، به برکت رهبری ایران است. ایران هیچ حمایتی از مقاومت به جای نگذاشت تا مردم منطقه به‌رغم همه تهدید‌ها پایداری کنند. ایران به نمایندگی از جنبش‌های مقاومت تصمیم نمی‌گیرد، بلکه حامی آن‌ها باقی خواهد ماند.

نصرالله در بخش مهم سخنان خود حملات حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی را مؤثر ارزیابی کرد و گفت: «عملیات مقاومت اسلامی در لبنان با وجود تمام اقدامات پیشگیرانه اشغالگران ادامه دارد. در عملیات مقاومت در سطح کمی و کیفی تسلیحات، مانند استفاده از پهپاد‌های تهاجمی و نوع موشک‌ها، پیشرفت‌هایی صورت گرفته است. مقاومت اسلامی لبنان در عملیات خود از موشک‌های برکان با وزن «نیم تن» استفاده کرد و عملیات مقاومت لبنان علیه اشغالگری در اعماق فلسطین اشغالی افزایش یافته است.» نصرالله بلافاصله ترس و وحشت را در دل صهیونیست‌ها ایجاد کرد و گفت: «تصور کنید که اگر نیم تن مواد منفجره روی پایگاه‌های اسرائیل منفجر شود چه اتفاقی خواهد افتاد.»

به گفته نصرالله، «مقاومت اسلامی رسماً به دشمن اسرائیلی اطلاع داد که هدف قرار دادن غیرنظامیان را تحمل نخواهد کرد. مقاومت هر روز با پهپاد‌های شناسایی در اعماق فلسطین اشغالی تا حیفا وارد می‌شود و برخی از آن‌ها برمی‌گردند و برخی دیگر بازنمی‌گردند. اشغالگران به افزایش سطح حملات مقاومت اذعان کردند و بنابراین دشمن گیج شده و سطح اضطراب آن افزایش یافته است.»

نصرالله در پایان، درگیر‌های کنونی در غزه را متفاوت‌تر از دوره‌های قبل توصیف کرد و خطاب به دشمن صهیونیستی گفت: «ما با شرایط جبهه گام برمی‌داریم. سیاست ما در نبرد کنونی، میدان است که عمل می‌کند، میدان است که سخن می‌گوید پس چشم‌تان به میدان باشد نه به سخنرانی ها.» نصرالله خطاب به امریکا گفت: «اگر می‌خواهید وارد جنگ منطقه‌ای نشویم، باید جنگ غزه را متوقف کنید.»

منبع: روزنامه جوان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها