مقایسه شمار تلفات ۱ ماه جنگ غزه با 20 ماه جنگ اوکراین

کد خبر: 1254834

یک خبرگزاری ترکیه‌ای نوشت شمار غیرنظامیان کشته و مجروح شده فلسطینی طی یک ماه جنگ غزه از شمار قربانیان غیرنظامی 20 ماه جنگ اوکراین بیشتر است.

مقایسه شمار تلفات ۱ ماه جنگ غزه با 20 ماه جنگ اوکراین

خبرگزاری آناتولی، با انتشار یک ویدئو در کانال تلگرامی خود، اقدام به مقایسه شهدا و مجروحان جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه طی یک ماه با کشته‌ها و مجروحان جنگ روسیه علیه اوکراین طی ۲۰ ماه کرد و نوشت که شمار کشته‌های جنگ غزه طی تنها یک ماه بیشتر از شمار کشته‌های اوکراین طی ۲۰ ماه جنگ در این کشور است. 

14020816000524_Test_NewPhotoFree

بر اساس این گزارش، از هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر) تا ششم نوامبر جاری یعنی طی یک ماه، در غزه غیرنظامیان بیشتری در مقایسه با جنگ روسیه و اوکراین که ۶۲۰ روز (بیش از ۲۰ ماه) از آن می‌گذرد جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس این گزارش، طبق آماری که وزارت بهداشت فلسطین، منتشر کرد، از هفتم اکتبر تا ششم نوامبر، ۱۰ هزار و ۲۲ فلسطینی در غزه به شهادت رسیدند که ۴۱۰۴ نفر از آنها کودک بودند. همچنین ۲۵ هزار نفر در جریان حملات مستمر رژیم صهیونیستی مجروح شده‌اند که اغلب آنها کودکند و وزارت بهداشت فلسطین ۲۳۵۰ مورد مفقودی را ثبت کرده که نزدیک به ۱۳۰۰ نفر از آنها کودکند.

در حالی که بر اساس آمار سازمان‌های بین‌المللی، از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تا ۸ اکتبر ۲۰۲۳، یعنی طی ۶۲۰ روز جنگ روسیه و اوکراین، ۹۸۰۶ غیرنظامی کشته شده‌اند و شمار زخمی‌ها به ۱۷۹۶۲ نفر می‌رسد.

رژیم صهیونیستی در حالی موجب شهادت ۴۱۰۴ کودک فلسطینی طی تنها یک ماه شده، که بر اساس آمار سازمان ملل طی کل سال ۲۰۲۲، شمار کودکان کشته شده در مناطق درگیری در جهان به ۲۹۸۵ نفر، در سال ۲۰۲۱ به ۲۵۱۵ نفر و در سال ۲۰۲۰به ۲۶۷۴ نفر رسیده است. /فارس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها