جام جم/ عملکرد آمریکا در قبال جنگ غزه مشابه دوران جنگ ویتنام است

کد خبر: 1261173

جام جم نوشت: عملکرد زمامداران کاخ سفید در مورد جنگ غزه با رفتار کارگزاران نظام سیاسی آمریکا در دوران جنگ ویتنام شباهت تام و تمام دارد.

جام جم/ عملکرد آمریکا در قبال جنگ غزه مشابه دوران جنگ ویتنام است

 گروه سیاست سایت فردا - رفتار آمریکا در مخالفت با اقدام دبیر کل سازمان ملل در استناد به بند ۹۹ منشور این سازمان و همچنین وتوی قطعنامه مربوط به آتش‌بس فوری در غزه حاکی از ماهیت غرب و آمریکا و بی‌صداقتی آنها نسبت به موضوعات حقوق بشری است. 

روزنامه جام جم در این باره نوشته: این رفتار آمریکایی‌ها اتفاق جدیدی نیست و برای چهل و هفتمین بار است که قطعنامه سازمان ملل را وتو می‌کنند و حتی در بسیاری موارد زمانی که اعضای مجمع عمومی سازمان ملل درصدد تهیه و تدارک سازوکاری برای یک اقدام بین‌المللی هستند، غرب و آمریکا همه تلاش خود را به‌کار می‌برند تا اقدام مورد نظر به صدور قطعنامه علیه سیاست‌های آنها منجر نشود.  

عملکرد زمامداران کاخ سفید در مورد جنگ غزه با رفتار کارگزاران نظام سیاسی آمریکا در دوران جنگ ویتنام شباهت تام و تمام دارد. در آن دوره، بین کارشناسان و صاحب‌نظران سیاسی این سخن باب شده بود که دکترین نیکسون، رئیس جمهور وقت آمریکا، دکترین مرد دیوانه است؛ به این معنا که آمریکا برای پیشبرد اهدافش از کشتار مردم هیچ ابایی ندارد. دقیقا همین رفتار را در جریان جنگ غزه از سوی سیاستمداران آمریکایی شاهدیم. یعنی آن دکترین نیکسون به نظر می‌رسد از سوی دولت بایدن، تکرار می‌شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها