اصلاحات هنوز هم دنبال تخریب علامه مصباح است

کد خبر: 1261356

یکی از وزرای دولت خاتمی در گفتگو با سایت خبرآنلاین مدعی زاویه داشتن افکار علامه مصباح یزدی با افکار امام و رهبری شد و ادعا کرد این را یکی از حضرات گفته است.

اصلاحات هنوز هم دنبال تخریب علامه مصباح است

 یکی از وزرای دولت خاتمی در گفتگو با سایت خبرآنلاین مدعی زاویه داشتن افکار علامه مصباح یزدی با افکار امام و رهبری شد و ادعا کرد این را یکی از حضرات گفته است.

در حالی که در دوران دولت اصلاحات و رشد و نمو نشریات زنجیره‌ای، این شبه رسانه‌ها به تخریب جدی و سازمان یافته علامه محمد تقی مصباح یزدی مشغول بودند، هنوز و پس از گذشت سه سال از درگذشت استاد همچنان فرصت را برای تخریب شخصیت او مغتنم می‌دارند! علی صوفی از اصلاح‌طلبان تندرو و وزیر دولت خاتمی اخیر گفته که «در مراسم سالگرد فوت مرحوم مصباح یزدی، وزیر کشور مطلبی را عنوان کرد که بنده از تلویزیون شنیدم، آقای وحیدی گفت که دولت پیرو افکار و اندیشه‌های مصباح یزدی است که این یعنی نفوذ جبهه پایداری، زیرا جبهه مذکور هم همین را می‌گوید که ما وابسته به مصباح یزدی هستیم. من خودم شنیدم و صداوسیمای جمهوری اسلامی نشان داد که وحیدی در مراسم سالگرد مصباح یزدی گفت که اصلاً در دولت رئیسی پیرو افکار و اندیشه‌های مصباح یزدی و مجری افکار و ایده‌های او هستیم. من همان موقع در خانه احزاب اعتراض کردم و گفتم وقتی وزیر کشور می‌گوید مجری ایده‌های مصباح یزدی هستیم، ایده‌های مصباح یزدی کاملاً روشن است و می‌گوید مردم اصلاً کاره‌ای نیستند. طرفداران مصباح یزدی مطرح می‌کنند که علاوه‌بر ولایت مطلقه فقیه باید اطاعت مطلقه هم داشته باشند.»

این تهمتی است که اصلاح‌طلبان همواره به آیت الله مصباح روا می‌داشتند که مردم را کاره‌ای نمی‌داند. در حالی که علامه مصباح با رأی مردم عضو مجلس خبرگان بود و اگر رأی مردم و انتخابات را قبول نداشت، اصلاً کاندیدا نمی‌شد. از سویی اگر طبق حرف خود صوفی هم باشد و آیت‌الله مصباح یزدی محدود در جبهه پایداری باشد، باز هم فعالیت‌های حزبی و انتخاباتی جبهه پایداری خلاف مدعای ضد مردمی بودن علامه مصباح یزدی است.

صوفی در ادامه می‌گوید: «علاوه‌بر این، یکی از حضرات اعلام کرده که افکار مصباح یزدی با افکار امامین زاویه دارد، یعنی هم با افکار امام خمینی (ره) و هم با افکار رهبر انقلاب زاویه دارد، آن وقت وحیدی به عنوان عضوی از کابینه دولت صراحتاً اعلام کرده که ما پیرو افکار مصباح هستیم، لذا با توجه به اینکه مصباح یزدی معتقد است مردم کاره‌ای نیستند و از طرفی وحیدی اعلام کرده پیرو افکار مصباح یزدی است، چگونه انتخابات را برگزار می‌کند؟»

پاسخ آن است که اولاً وحیدی همان طوری انتخابات برگزار می‌کند که خود علامه در انتخابات شرکت می‌کرد و از این دروغ‌ها نفوذ یک حزب خاص در وزارت کشور درنمی‌آید، چون مصباح یزدی محدود در جبهه پایداری نیست. ثانیاً چطور علامه مصباح با امامین انقلاب زاویه دارد که رهبر معظم انقلاب او را مطهری زمان می‌داند؟! و یا در پیام تسلیت فوت او خود را سوگوار دانسته و فوت او را «خسارتی برای حوزه‌های علمیه» می‌دانند و مصباح یزدی را اینگونه توصیف می‌کند که «ایشان متفکری برجسته، مدیری شایسته، دارای زبان گویایی در اظهار حق و پای با استقامتی در صراط مستقیم بودند. خدمات ایشان در تولید اندیشه دینی و نگارش کتب راه‌گشا، و در تربیت شاگردان ممتاز و اثرگذار، و در حضور انقلابی در همه میدان‌هایی که احساس نیاز به حضور ایشان می‌شد، حقاً و انصافاً کم‌نظیر است. پارسایی و پرهیزگاری خصلت همیشگی ایشان از دوران جوانی تا آخر عمر بود و توفیق سلوک در طریق معرفت توحیدی، پاداش بزرگ الهی به این مجاهدت بلند مدت است.»

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها