اخبار جنگ غزه | شهادت صدمین خبرنگار فلسطینی در جنگ غزه

کد خبر: 1263748

منابع فلسطینی گزارش دادند که از ابتدای جنگ غزه تاکنون ۱۰۰خبرنگار فلسطینی در حمله های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.

اخبار جنگ غزه | شهادت صدمین خبرنگار فلسطینی در جنگ غزه

به نقل از رسانه‌های فلسطینی، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۱۰۰ خبرنگار فلسطینی به شهادت رسیدند.

بنابراین گزارش، با شهادت «محمد ابو هویدی» خبرنگار فلسطینی در بمباران منطقه الشجاعیه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی شمار خبرنگاران شهید در غزه به ۱۰۰ نفر رسید.

در تحولی دیگر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، میزان ویرانی‌ها در غزه طی قرن حاضر را بی‌سابقه توصیف کرد.

روزنامه واشنگتن پست با استناد به تصاویر ماهواره‌ای و برآوردهای بین‌المللی اعلام کرد که جنگ اسرائیل علیه غزه از نظر میزان تخریب و ویرانی در قرن حاضر بی‌سابقه بوده است.

این روزنامه افزود که رژیم صهیونیستی طی ۷ هفته جنگ در غزه نزدیک به دو برابر ساختمان‌هایی را که در حلب طی ۳ سال جنگ تخریب شده بود، ویران کرده است./مهر

کمین بزرگ و محکم مبارزان قسام علیه نظامیان رژیم صهیونیستی

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کرد که با اجرای یک کمین تمامی نظامیان سوار بر ۴ خودرو نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را به هلاکت رسانده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کرد که ۴ خودرو نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه جحرالدیک در مرکز نوار غزه در کمین خود گرفتار کرده است.

بر این اساس مبارزان قسام با انفجار یک میدان مین ضدنفر و ضدزره این ۴ خودرو را منهدم کردند و تمامی نظامیان سوار بر این خودروها را به هلاکت رساندند.

قسام تاکید کرد: یک تانک صهیونیستی را که به محل این عملیات آمده بود با راکت «یاسین ۱۰۵» و نیروهای امداد و نجات صهیونیستی فرستاده‌شده به این منطقه را با سامانه موشکی «رجوم» و خمپاره سنگین هدف قرار دادیم. مبارزان ما در این منطقه، حضور هواپیماها و خودروهای امدادی صهیونیستی برای انتقال نظامیان به هلاکت رسیده را رصد کردند.

علاوه بر این مبارزان قسام یک نظامی صهیونیست دیگر را در محله شیخ رضوان شهر غزه در نبرد تن‌به‌تن به هلاکت رساندند.

گردان‌های قسام اعلام کرد که یک نفربر صهیونیستی را در شمال خان‌یونس و ۲ جنگ‌افزار صهیونیستی دیگر را در محله شیخ رضوان شهر غزه با راکت یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده است.

اتاق عملیات میدانی دشمن در محور جنوبی شهر غزه و نظامیان و استحکامات ارتش رژیم صهیونیستی در محورهای شهر خان‌یونس نیز از سوی گردان‌های قسام با خمپاره هدف گرفته شد.

از سوی دیگر گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) نیز اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها نظامیان و استحکامات ارتش رژیم صهیونیستی را در اطراف منطقه‌های «ام‌المهد» و «الزنه» واقع در شرق خان‌یونس با خمپاره سنگین هدف قرار داده است.

علاوه بر این مقر فرماندهی میدانی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه الزنه در شرق خان‌یونس نیز از سوی گردان‌های قدس هدف قرار گرفت.

۲۷ هزار و ۲۵۸ فلسطینی در غزه شهید یا ناپدید شده‌اند

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه اعلام کرد که در نتیجه حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به غزه ۲۷۲۵۸ فلسطینی به شهادت رسیده یا ناپدید شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه اعلام کرد که اشغالگران ۱۷۲۰ جنایت و کشتار را در حق مردم فلسطین در غزه مرتکب شده‌اند و در نتیجه این جنایت‌ها ۲۷۲۵۸ فلسطینی به شهادت رسیده یا ناپدید شده‌اند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه تاکید کرد: نظامیان اشغالگر به اعدام صحرایی ۱۳۷ غیرنظامی در استان‌های غزه و شمال باریکه غزه دست زده‌اند. اعدام میدانی ده‌ها فلسطینی از سوی ارتش اشغالگر جنایتی جنگی است که در قوانین بین‌المللی برای آن مجازات تعیین شده است. تعداد شهیدان خبرنگار از آغاز حمله به غزه تاکنون به ۱۰۰ نفر رسیده است.

این نهاد دولتی فلسطینی تاکید کرد: از آغاز حمله به غزه تاکنون ۲۶۰۰ مورد بازداشت از سوی نظامیان اشغالگر صورت گرفته که ۴۰ مورد از آن مربوط به پزشکان و ۸ نفر از آن مربوط به خبرنگاران بوده است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه بیان کرد: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار آواره در نوار غزه در شرایطی غیرانسانی زندگی می‌کنند. اشغالگران اسرایبلی بیش از ۵۵ هزار واحد مسکونی را در نوار غزه ویران کرده‌اند.

این نهاد دولتی فلسطینی اعلام کرد: ما خواهان گشایش گذرگاه رفح و ورود روزانه ۱۰۰۰ کامیون برای تامین نیازهای ضروری غزه هستیم. ما روزانه به ۱۰۰۰ کامیون حامل کمک و یک میلیون لیتر سوخت نیاز داریم تا تلاش کنیم هر چیزی را که قابل نجات‌دادن است نجات بدهیم.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه بیان کرد: از کشورهای عربی می‌خواهیم که در بازسازی بیمارستان‌های نوار غزه تسریع کنند. ما از جهان می‌خواهیم که راه حلی برای بحران انسانی نوار غزه مطرح کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها