فرهیختگان / استراتژی تکراری اعتدال‌گرایان در دیگرسازی

کد خبر: 1264730

فرهیختگان نوشت: دوگانه تندرو و معتدل دیگر معنی ندارد. حکمرانی در جهان و ایضا ایران ثابت کرده با شعار قابل اداره نیست و آنچه این روز‌ها نیاز مبرم حکمرانی است، حضور نیروهایی است که دیگر در قاب‌های تکراری دهه 90 فکر نکنند و سعی نکنند با ساده‌سازی که مثلا اگر تندرو‌ها در قدرت نباشند، مسائل حل می‌شود برای خود خلق معنا کنند.

فرهیختگان / استراتژی تکراری اعتدال‌گرایان در دیگرسازی

گروه سیاست سیاست فردا - محمدباقر نوبخت گفته نباید اجازه داد کشور به دست تندرو‌ها اداره شود و حضور خود در انتخابات پیش‌رو را جلوگیری از این خطر اعلام کرده است.

روزنامه فرهیختگان در واکنش به این اظهارنظر نوشته: همین جمله خود نشانگر استراتژی تکراری است که ظاهرا جناب نوبخت و حزب اعتدال دنبال می‌کنند، یعنی به جای آنکه پرسش‌های کلیدی حکمرانی را بتوانند پاسخ دهند، سعی می‌کنند با دیگر‌سازی از رقیب خود، مجددا نقطه مثبتی برای خود خلق کنند.

این استراتژی یادآور همان فرمی است که اعتدالیون در سال‌های 92 و 96 طی کردند و ماحصل آن دولتی شد که سال به سال توانایی خود را از دست داد و نتوانست مساله‌های مهم را حل کند و دست آخر با خلق بحران بنزین و مدیریت بد کرونا و تورم وسیع و ایجاد شرایط بد، اعتماد اجتماعی را به نهاد دولت کم کرد و حتی بعد از 8 سال حضور در دولت نتوانست هیچ عملکرد مثبتی در اصلاح مفید ساختار حکمرانی شکل دهد و صرفا سعی کرد به صورت اقتضایی دولت را مدیریت کند که نتیجه آن هم به شکل بیشترین سیاست‌زدایی از سطح جامعه دیده شد. 

دوگانه تندرو و معتدل دیگر معنی ندارد. حکمرانی در جهان و ایضا ایران ثابت کرده با شعار قابل اداره نیست و آنچه این روز‌ها نیاز مبرم حکمرانی است، حضور نیروهایی است که دیگر در قاب‌های تکراری دهه 90 فکر نکنند و سعی نکنند با ساده‌سازی که مثلا اگر تندرو‌ها در قدرت نباشند، مسائل حل می‌شود برای خود خلق معنا کنند. 

آنچه از گفتار فعلی حزب اعتدال و جناب نوبخت مشخص است، ادامه همان مسیری است که در دهه 90 با شکست روبه‌رو شد. تصوری که سیاستمدار در بین کارآمدی و خدمت‌رسانی و شکلی از پرستیژ خاص برای احیای طبقه متوسط به رتوریک روی آورده است و این گفتار تک‌تک واژگانی که به کار می‌برد یا تخریب شده یا دیگر کارکرد قبلی را ندارد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها