جام جم/ ناکامی اتاق فرمان آشوب

کد خبر: 1265077

جام جم نوشت: نکته‌ای که درباره وضعیت کنونی مخالفان جمهوری اسلامی می‌توان گفت این است که این گروه‌ها در پراکنده‌ترین وضعیت چند سال اخیرشان قرار دارند و حتی درگیر اختلافات و منازعات داخلی هم هستند و اساسا مشروعیت و مقبولیتی برای‌شان نمانده است

گروه سیاست سایت فردا - انقلاب‌های رنگی یکی از شیوه‌های نوین تغییر رژیم در کشورهای مختلف است که از دو دهه‌ گذشته مرسوم شده و نتیجه مقبولی را در فروپاشی نظام‌های سیاسی فرسوده و باقی‌مانده از دوره‌ جنگ سرد به‌دنبال داشته‌است.

روزنامه جام جم با این مقدمه نوشته: سؤال مهم اینجاست که چرا این ناآرامی‌ها در ایران شکست می‌خورد و غرب همچنان از این مدل برای تضعیف کشورمان بهره می‌برد؟ آخرین نمونه‌اش، درگیری‌های سال گذشته بود که بازهم ناکام ماند. برای پاسخ به این پرسش، باید به مدل مردم‌سالاری انقلابی در ایران اشاره کرد. 

در این مدل، انقلاب در حصار نهادهای رسمی محصور نبوده و مردم انقلابی، از انقلاب‌شان دفاع می‌کنند. درست مانند آنچه در ۹ دی ۱۳۸۸ رخ داد و شاهد حضور میلیونی مردم در دفاع از جمهوری اسلامی بودیم، خاطره‌ای که یادآوریش برای ارباب فتنه‌گران پر از یاس و ناامیدی و نشانگر سقوط طیف برانداز در مقابله با نظام جمهوری اسلامی است.

نکته‌ای که درباره وضعیت کنونی مخالفان جمهوری اسلامی می‌توان گفت این است که این گروه‌ها در پراکنده‌ترین وضعیت چند سال اخیرشان قرار دارند و حتی درگیر اختلافات و منازعات داخلی هم هستند و اساسا مشروعیت و مقبولیتی برای‌شان نمانده است تا آن را صرف سازماندهی اعتراضات کنند و خیال خام سرنگونی جمهوری اسلامی ایران را در سر بپرورانند اما مطمئنا بیکار ننشسته و منتظر فرصتی هستند تا به تقابل با دولت و نظام برگزیده مردم ایران بپردازند، بنابراین هوشمندی مسئولان امر به منظور پاس گل ندادن به بداندیشان امر مهمی است که باید مورد توجه‌شان قرار گیرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها