تحلیل صبح نو از کارنامه سیاه روحانی در ضربه به اعتماد عمومی

کد خبر: 1268198

صبح نو نوشت: روحانی خود سهم بزرگی برای آسیب رساندن به اعتماد عمومی جامعه دارد که امروز باید در مقام پاسخگویی باشد، نه منتقد؛ چراکه هنوز دو سال بیشتر از دولت او نگذشته و هنوز افکار عمومی، خاطره مدیریت از پشت میز او را به فراموشی نسپرده است.

تحلیل صبح نو از کارنامه سیاه روحانی در ضربه به اعتماد عمومی

گروه سیاست سایت فردا - سخنان حسن روحانی در انتقاد از حاکمیت برای کاهش اعتماد عمومی و سرمایه‌های اجتماعی قابل‌توجه است. او که این روزها سعی دارد با فرورفتن در قالب موقعیت مرحوم هاشمی در دهه 90 نقش رهبری برای جریان اصلاحات را ایفا کند، چهره اپوزیسیون به خود گرفته است. 

روزنامه صبح نو با طرح این مطلب نوشته: کسی که می‌خواهد سیاست دیگران را نقد کند یا باید پیشینه مثبتی داشته باشد و یا باید آزمون نداده باشد که روحانی هم آزمون پس داده است و از قضا کارنامه سیاهی نیز در ضربه به اعتماد عمومی و کاهش سرمایه اجتماعی دارد. 

خلف وعده در اشتغالزایی، آشفته کردن بورس، شفاف عمل نکردن در حوزه قیمت بنزین، عدم خروج از رکود و وعده‌های ۱۰۰ روزه تنها بخشی از کارنامه دولت یازدهم و دوازدهم بود. ضربه نهایی به اعتماد عمومی آنجا زده شد که دولت روحانی با تکذیب‌های قاطعانه نسبت به گران شدن نرخ بنزین، شبانه آن را گران و افکارعمومی را غافلگیر کرد و جواب روحانی در برابر غافلگیری مردم این بود که «خود من هم شنبه صبح فهمیدم.»   

روحانی خود سهم بزرگی برای آسیب رساندن به اعتماد عمومی جامعه دارد که امروز باید در مقام پاسخگویی باشد، نه منتقد؛ چراکه هنوز دو سال بیشتر از دولت او نگذشته و هنوز افکار عمومی، خاطره مدیریت از پشت میز او را به فراموشی نسپرده است.

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها