فرار نتانیاهو از غزه به ترور

کد خبر: 1269840

نتانیاهو و دولت جعلی‌اش در بحران «دستاورد» به سر می‌برند، بحرانی‌ترین روز‌ها و بی‌دستاوردترین آن. اگر ترور را انتخاب می‌کند، به این امید است که ذهنیت و تعادل مقاومت را به هم بریزد. خاصیت ترور از جهت ضربه‌ای که به فرماندهان می‌زند و فرماندهان دیگر را متأثر می‌کند، همین است که تعادل را از نیرو‌های مقاومت بگیرد.

فرار نتانیاهو از غزه به ترور

 نتانیاهو و دولت جعلی‌اش در بحران «دستاورد» به سر می‌برند، بحرانی‌ترین روز‌ها و بی‌دستاوردترین آن. اگر ترور را انتخاب می‌کند، به این امید است که ذهنیت و تعادل مقاومت را به هم بریزد. خاصیت ترور از جهت ضربه‌ای که به فرماندهان می‌زند و فرماندهان دیگر را متأثر می‌کند، همین است که تعادل را از نیرو‌های مقاومت بگیرد. نتانیاهو دو روز پیش در جواب خبرنگاری که گفت «چرا ایران را نمی‌زنید؟» پاسخ داد: «چرا نزنیم، سر افعی را می‌زنیم که پشت حزب‌الله و یمن است»، اما در نخستین اقدام پس از این سخنان، در یک منطقه بدون جنگ، وارد عملیات ترور شد. این کل دستاورد نتانیاهو از «چرا به ایران حمله نکنیم» بود!

اما این ترور‌ها با آنچه مقاومت و ایران در انهدام مقر‌های صهیونیستی در اربیل و جا‌های دیگر انجام دادند و می‌دهند، تفاوت‌های آشکاری دارد. رژیم صهیونیستی بر چهره‌ها متمرکز است، اما ایران بر گستردگی انتقام و نابودی زیرساخت‌ها و شبکه نیرو‌های عملیاتی. همچنین ایران و مقاومت «بستر هماهنگی» و پیوستگی نیرو‌های جاسوس و اطلاعاتی اسرائیل را هدف قرار داد و این با کار اسرائیل که «بستر عملیاتی» را بمباران کرد، از اهمیت بسیار بالاتر راهبردی برخوردار است. نتانیاهو به یک فرار بزرگ نیاز دارد. غزه دیگر جای ماندن برای او نیست. دولت اسرائیل هم دیگر مکان پذیرایی از او نیست. رژیم صهیونیستی با همه پشتوانه‌ای که از اروپا و امریکا دارد، از دماغه باب‌المندب اخراج و دماغ کشتی‌های تجاری‌اش به خاک مالیده شده است. این یعنی خسارتی میلیارد‌ها دلاری برای صهیونیسم جهانی. فرار از این دماغه به هیچ‌کجا ممکن نیست. مثل هر فراری نیست که مفری داشته باشد. اینجا فقط جای خسارت‌دادن و تحقیرشدن است.

نتانیاهو از جای دیگری نیز امکان فرار را از دست داده است، جایی که نه می‌تواند بماند و نه فرار کند: اذهان مردم جهان! نه غزه، نه تنگه، نه اذهان ملل و نه در کابینه. کجا می‌تواند برود؟ حتی نمی‌تواند مانع موشک‌های بالستیک ایران که در طبقات منفی ساختمان‌های مستحکم بتنی در جاسوسخانه‌های منطقه فرود می‌آید، شود. کار بر او و بر رژیم جعلی بسیار سخت شده است. رفتن به سوی ترور مستشاران ایرانی یک حربه است که به‌کار رژیم جعلی برای جبران آن بی‌مکانی و فرار بزرگ نمی‌آید.

ایران و مقاومت هر روز بدون هیاهویی که در رسانه‌های اصلی جهان بازتاب مناسب یابد، و بدون آنکه نتانیاهو بتواند آنان را به‌شمار آورد و در حساب خود بنویسد، انتقام‌های سخت را اسرائیل می‌گیرند. حال این روز‌های اسرائیل ضرب‌المثل خواهد شد و از قبل ضرب المثلی برای آن خلق نشده است، از بس که بدیع و تازه است!

حال زار اسرائیل چه‌بسا حتی قدرت ریسک مقاومت را برای ضربه سخت‌تر بالا ببرد، اما قدرت معقولیت آنان را کم نخواهد کرد. اسرائیل در محاصره است، هرخطایی برای او می‌تواند اشتباه هولناک و حتی اشتباه آخر باشد. امریکا نیز از میان تمامی پیام‌هایی که برای ایران و مقاومت می‌فرستد، نشان می‌دهد که توان بیش از این مقدار را نه در کارزار نظامی و نه در کارزار سیاسی و اقناع افکارعمومی ناراضی خودش ندارد. حمله به سوریه و به شهادت‌رساندن چهار مستشار ایرانی، حتی یک دستاورد مقطعی هم برای رژیم جعلی محاسبه نمی‌شود. فقط می‌توان گفت ضربه بعدی که اسرائیل از مقاومت دریافت خواهد کرد، غیرقابل‌پیش‌بینی‌تر و دردناک‌تر خواهد بود.

شهادت ۵ تن از مستشاران نظامی سپاه در سوریه

رژیم صهیونیستی در ادامه اقدامات تروریستی خود، بار دیگر دست به انتحار زد و ضمن تجاوز به حریم هوایی کشور سوریه، با جنگنده‌های خود در حوالی دمشق پایتخت سوریه، پنج تن از مستشاران نظامی سپاه و مدافعان حرم و همچنین تعدادی از نیرو‌های سوری را به شهادت رساند.

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از حمله هوایی جنگنده‌های رژیم متجاوز و غاصب صهیونیستی به دمشق و شهادت پنج تن از مستشاران نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد و اعلام کرد: حجت‌الله امیدوار، علی آقازاده، حسین محمدی، سعید کریمی و محمد امین صمدی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. در این اطلاعیه آمده است: در پی اقدام متجاوزانه رژیم ددمنش و جنایتکار صهیونیستی در حمله هوایی به دمشق پنج تن از مستشاران نظامی سپاه و مدافعین حرم و تعدادی از نیرو‌های سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. شهادت شهیدان حجت‌الله امیدوار، علی آقازاده، حسین محمدی، سعید کریمی و محمد امین صمدی را به حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی)، خانواده‌های معظم شهیدان و آحاد فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی تبریک و تسلیت می‌گوییم.

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها