آجورلو: مجموعه لیست آقای خاتمی و آقای روحانی نزدیک به 10 درصد رأی دارد/ جبهه اصلاحات نهاد انتخابات را با تفکر تاج‌زاده زیر سوال برد

کد خبر: 1271512

آجورلو در مناظره با نورانی‌نژاد: تحریم‌طلبان داخلی، اپوزیسیون خارجی، بخشی از گرایش‌های رادیکال در جناح چپ و سوپر انقلابی‌ها در بخشی از جناح راست مخالفان مشارکت هستند.

آجورلو: مجموعه لیست آقای خاتمی و آقای روحانی نزدیک به 10 درصد رأی دارد/ جبهه اصلاحات نهاد انتخابات را با تفکر تاج‌زاده زیر سوال برد

گروه سیاست سایت فردا - خبرگزاری فارس میزبان مناظره سعید آجورلو، مدیرمسئول روزنامه «صبح نو» و حسین نورانی‌نژاد، قائم‌مقام حزب اتحاد ملت بود که در این مناظره در خصوص عوامل افزایش و کاهش مشارکت مردم در انتخابات گفت‌وگو شد. 

نورانی‌نژاد: فکر کنم در حال حاضر توافق داریم که میزان مشارکت آن‌طور که باید و شاید نیست. ما نمی‌توانیم این مسأله را با تکنیک‌هایی در مورد حل مسأله مشارکت و یا تحلیل سیاسی نیروها در رابطه با نسبت آنها با مشارکت حل کنیم. چیزی که باید درباره آن تمرکز کنیم و محل نزاع است، خود مسأله انتخابات است. 

فرآیند حل مسائل کشور با احیای نهاد انتخابات می‌تواند اتفاق بیفتد پس کمک کنید این نهاد انتخابات شکل بگیرد. هرکسی که تند رفت مردم تشخیص می‌دهند و او را کنار می‌گذارند و نهایت یکبار اشتباه می‌کند و مردم دور بعد به او رأی نمی‌دهند بنابراین این که دیگر مشکلی ندارد. 

آجورلو در این مناظره گفته: تحریم‌طلبان داخلی، اپوزیسیون خارجی، بخشی از گرایش‌های رادیکال در جناح چپ و سوپر انقلابی‌ها در بخشی از جناح راست مخالفان مشارکت هستند. 

طبق نظرسنجی‌ها هم در سال ۱۴۰۰ و هم در حال حاضر مجموعه لیست آقای خاتمی و آقای روحانی در کل کشور نزدیک به ۱۰ درصد رأی دارند. 

طیف رادیکال اصلاح‌طلب و طیف رادیکال اصول‌گرا مقصرین اصلی تضعیف سیاست داخلی هستند.  

شما نهاد انتخابات را زمانی که خانم منصوری را رئیس جبهه اصلاحات قرار دادید، زیر سوال بردید. قبل از پیش‌ثبت‌نام، شما خانم منصوری را به‌عنوان نماد اصلاح‌طلبی رادیکال - البته به شخص ایشان کاری ندارم، ملاک بنده تفکر و گفتار ایشان است که نزدیک‌ترین گفتار به آقای تاج‌زاده بود - رئیس جبهه اصلاحات گذاشتید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها