مکی در گفت‌وگو با «فردا»:

مشارکت بالا پشتوانه دولت در سیاست خارجی را محکم می‌کند

کد خبر: 1271875

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: هر اندازه میزان مشارکت بالا باشد قطعا دولت با پشتوانه محکمتری برنامه ها، اهداف و شعارهای خودش را به ویژه در حوزه سیاست خارجی پیش خواهد برد و هر اندازه میزان مشارکت پایین باشد دولت دست به عصا تر پیش خواهد رفت.

مشارکت بالا پشتوانه دولت در سیاست خارجی را محکم می‌کند

گروه سیاست سایت فردا: مشارکت بالا در انتخابات 10 اسفند علاوه بر آنکه پشتوانه خوبی برای تشکیل مجلسی مقتدر خواهد بود، تحقق اهداف کشور در حوزه سیاست خارجی را تسریع می کند و به قدم های دولت خدمت رسانی قوت خواهد بخشید.

مرتضی مکی در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره تأثیر میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس بر موقعیت کشور در عرصه بین الملل گفت: جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی دشمنان و رقبایی دارد که همواره تلاش می کنند از هر فرصتی برای تحت فشار قرار دادن کشورما بهره برداری کنند.

وی افزود: سال 2024 انتخابات در بسیاری از کشورها برگزار می شود که می تواند بر حوزه سیاست خارجی بسیار اثرگذار باشد، از جمله آنها انتخابات مجلس دوازدهم در ایران و انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا است اما متأسفانه تا به امروز انتخابات ایران خیلی مورد توجه رسانه ها و محافل سیاسی دنیا قرار نگرفته است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه هر اندازه میزان مشارکت بالا باشد قطعا دولت با پشتوانه محکمتری برنامه ها، اهداف و شعارهای خودش را به ویژه در حوزه سیاست خارجی پیش خواهد برد و هر اندازه میزان مشارکت پایین باشد دولت دست به عصا تر پیش خواهد رفت، یادآور شد: میزان مشارکت و قدرت عملکرد دولت ارتباط مستقیم با هم دارند و قوت و ضعف یکی، دیگر مولفه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: باید فضایی ایجاد شود که جریانات سیاسی با انگیزه و اراده قوی تری در عرصه انتخابات مشارکت کنند اگر چنین نشود نمی توان انتظار مشارکت بالا را داشت. کسانی که در انتخابات شرکت می کنند منتظر تحول و تغییر هستند چون در چند سال گذشته آن طور که انتظار می رفت اوضاع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نه تنها خوب نبوده بلکه بدتر هم شده است.

مکی تأکید کرد: اگر مردم حس کنند مجلس آینده گشایشی در بهبود اوضاع اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایران ایجاد می کند قطعا پای صندوق های رأی می آیند و با انگیزه تمام در انتخابات مشارکت خواهند کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها