توصیه امیرعبداللهیان به انگلیس/ خشم منطقه را نیازمایید

کد خبر: 1273152

وزیر امور خارجه، در دیدار خود با وزیر خارجه انگلیس به وی به روشنی گفته است که تداوم جنگ راه‌حل نیست و خشم منطقه را نیازمایند.

توصیه امیرعبداللهیان به انگلیس/ خشم منطقه را نیازمایید

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار متنی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی ضمن اشاره به دیدار خود با وزیر خارجه انگلیس تصریح کرد که در این دیدار به وی به روشنی گفته است که تداوم جنگ راه‌حل نیست و خشم منطقه را نیازمایند.

به گزارش ایرنا، وی نوشت: حملات نظامی آمریکا و انگلیس به یمن و تجاوز آمریکا به عراق و سوریه را قویا محکوم می‌کنیم.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: در دیدارم با دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس به روشنی گفتم، «تداوم جنگ راه‌حل نیست.» خشم منطقه را نیازمایید. وزیر امور خارجه افزود: ما امنیت عراق، سوریه، یمن و فلسطین

(غزه و کرانه) را امنیت منطقه می‌دانیم.

امیرعبداللهیان در دیدار با وزیر امور خارجه سودان:

بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و سودان در جهت پیگیری توسعه همکاری‌ها مهم است

امیرعبداللهیان در دیدار با علی صادق، وزیر امور خارجه سودان نیز با تاکید بر گشایش صفحه جدیدی از تحکیم و توسعه روابط تهران و خارطوم به توافقات و نکات مهم مطرح‌شده در دیدار رؤسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست مشترک سران سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب در ریاض اشاره کرد و افزود: حضور هیئت سودان در تهران نشانگر اراده جدی مقامات عالی‌رتبه سودان برای تحکیم و توسعه روابط است و اراده و تصمیم قاطع جمهوری اسلامی ایران نیز حمایت از تقویت همکاری و توسعه روابط با سودان است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان بازگشایی سفارتخانه‌ها و از سرگیری فعالیت سفرا در دو کشور را برای پیگیری توسعه همکاری‌های فی‌مابین مهم دانست و ابراز امیدواری کرد که با استقرار و پیگیری سفرای دو کشور بتوان همکاری‌های فیمابین را افزایش داد.

امیرعبداللهیان با اشاره به ظرفیت‌ها و تجربیات ارزشمند کشورمان در عرصه صنعتی و خدمات فنی مهندسی، فناوری‌های نوین و برتر و زمینه‌های پزشکی و دارویی، آمادگی کشورمان را برای ارائه این تجربیات در راستای توسعه و پیشرفت سودان اعلام کرد.

وزیر امور خارجه سودان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تهران، به سابقه روابط تاریخی دو کشور اشاره کرد و با ابراز تأسف از قطع روابط و ایجاد وقفه در روند روابط بین دو کشور و ملت مسلمان، بر اراده و اهتمام جدی کشورش برای تحکیم و توسعه روابط در عرصه‌های مختلف تاکید و ابراز امیدواری کرد با از سرگیری فعالیت سفرای دو کشور شاهد توسعه و گسترش بیش از پیش روابط و پیگیری توافقات فی مابین دو کشور باشیم.

وی همچنین گزارشی از روند تحولات داخلی و بحران در این کشور و تلاش‌های رئیس‌جمهور کشورش برای فائق آمدن بر مشکلات مردم سودان منبعث از جنگ و بحران و حل و فصل بحران از راه‌های مسالمت‌آمیز و با کمک و حمایت کشورهای همسایه و سازمان ملل متحد و از طریق ابتکار عمل‌های صلح منطقه‌ای و بین‌المللی ارائه کرد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه سودان با اشاره به توطئه‌های رژیم صهیونیستی برای تداوم جنگ و بحران داخلی در سودان، بر موضع اصولی دولت و مردم کشورش در حمایت از آرمان مقدس فلسطین و محکومیت تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین به‌خصوص در غزه تأکید کرد.

کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها