صبح نو: روزنه‌گشایی اصلاح‌طلبان میانه‌رو، رادیکال‌های اصلاحات را آچمز کرد

کد خبر: 1274787

صبح نو نوشت: رادیکال‌ها که بسته بودن مسیرها برای کنش سیاسی را مطلوب خود می‌بینند، فارغ از حضور بسیاری از اصلاح‌طلبان اسم و رسم‌دار در انتخابات آینده تلاش کردند جلوی هرگونه فعالیت اصلاح‌طلبان در انتخابات را بگیرند؛ اما در نهایت شاهد ایستادگی عده‌ای در برابر این مشی رادیکالی بودند.

صبح نو: روزنه‌گشایی اصلاح‌طلبان میانه‌رو، رادیکال‌های اصلاحات را آچمز کرد

گروه سیاست سایت فردا - سرکوب عمل‌گراها که در نهایت به روزنه گشایی در 22 بهمن انجامید، حالا رادیکال‌ها را به‌شدت عصبانی کرده است. میانه‌روها که با حکمرانی تندروها در جبهه اصلاحات در ماه‌های گذشته به‌شدت در لاک دفاعی فرو رفته بودند، در ساعات پایانی 22 بهمن‌ماه، ضدحمله سنگینی را متوجه رادیکالیسم حاکم بر جبهه اصلاحات ایران کردند. 

روزنامه صبح نو با این مقدمه درباره تغییر معادلات در جریان اصلاح‌طلب پس از انتشار بیانیه 110 نفر نوشته: رادیکال‌ها که بسته بودن مسیرها برای کنش سیاسی را مطلوب خود می‌بینند، فارغ از حضور بسیاری از اصلاح‌طلبان اسم و رسم‌دار در انتخابات آینده تلاش کردند جلوی هرگونه فعالیت اصلاح‌طلبان در انتخابات را بگیرند؛ اما در نهایت شاهد ایستادگی عده‌ای در برابر این مشی رادیکالی بودند. 

در شرایطی که منصوری به مشارکت‌طلبان هشدار داده است و تلاش می‌کند آنها را وادار به رفتار بر اساس خوانش رادیکال‌ها از سیاست‌ورزی کند، باید انتظار فرار از مرکز بیشتری را نیز داشته باشد؛ زیرا بسیاری از اصلاح‌طلبانی که وی، آنها را مخاطب بایدهای خود قرار می‌دهد، دارای جایگاه و بدنه اجتماعی خاص خود هستند و این سطح از اعمال نفوذ و سلطه را برنمی‌تابند.  

منصوری در خصوص احتمال ارائه لیست از سوی برخی احزاب اصلاح‌طلب، گفت: «تصمیم جبهه اصلاحات این است که در تهران لیست نداشته باشد و در استان‌ها بر اساس شرایط آن استان تصمیم‌گیری شود. امیدوارم اصلاحات موضع یکسانی داشته باشند؛ زیرا چندصدایی موجب شده که این جریان به اهداف خود نرسد.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها