گزارش جوان از تصفیه‌حساب‌های درون‌حزبی اصلاح‌طلبان با در آستانه انتخابات

کد خبر: 1275515

جوان نوشت: پروپاگاندای حزبی و غیررسمی انتخابات اوج گرفته است و اصلاح‌طلبان ناخواسته یا هوشمندانه با بیانیه ۱۱۰ نفر و تحلیل‌های بعد از آن، فضای رسانه‌ای را در دست گرفته‌اند؛ و این برای آن‌ها که به اعتراف همین بیانیه و تحلیل دیگر اعضای جبهه اصلاحات، فاقد پایگاه اجتماعی هستند، فرصت مغتنمی برای جلوه‌گری فراتر از ظرفیت واقعی پایگاه‌شان است.

گزارش جوان از تصفیه‌حساب‌های درون‌حزبی اصلاح‌طلبان با در آستانه انتخابات

گروه سیاست سایت فردا - بزرگ‌ترین فریاد واسلاما و وامملکتای آنان در سه دهه حضور در قدرت، علیه نظارت استصوابی بوده است و حالا چنان تصفیه‌حساب‌های درون‌حزبی و درون جبهه‌ای خود را سختگیرانه به پیش می‌برند که یکی دیگری را به ضبط‌صوتی فاقد درک متقابل تشبیه می‌کند و دیگری همه دیکتاتور‌های تاریخ را از استالین تا منافقین ردیف می‌کند. 

روزنامه جوان با این مقدمه نوشته: پروپاگاندای حزبی و غیررسمی انتخابات اوج گرفته است و اصلاح‌طلبان ناخواسته یا هوشمندانه با بیانیه ۱۱۰ نفر و تحلیل‌های بعد از آن، فضای رسانه‌ای را در دست گرفته‌اند؛ و این برای آن‌ها که به اعتراف همین بیانیه و تحلیل دیگر اعضای جبهه اصلاحات، فاقد پایگاه اجتماعی هستند، فرصت مغتنمی برای جلوه‌گری فراتر از ظرفیت واقعی پایگاه‌شان است. 

عباس عبدی امضاکنندگان بیانیه ۱۱۰ نفر را با این توصیف که «این دوستان پس از رد صلاحیت مرحوم هاشمی همه‌شان به کنجی خزیده بودند»، و «حضور برخی افراد غیرسیاسی در میان آنان موجب تعجب گردید»، متهم می‌کند که خودشان مصداقی از عیبی هستند که در متن بیانیه به جبهه اصلاحات [و اصلاح‌طلبان رادیکال]گرفته‌اند. 

محمد قوچانی در حمایت از اصلاح طلبان مشارکت‌جو، با حمله‌ای تند به جبهه اصلاحات و همین دسته و گروه آقای عبدی، آنان را متهم به نافهمی و بی‌عدالتی و ناکارآمدی می‌کند. 

به‌نظر می‌رسد آن نظارت استصوابی سخت و خشن و بی‌رحمی که در جبهه اصلاحات شکل گرفته و هر حزب و شخصی را که خلاف پولیت‌بوروی بلشویکی ایشان نظر دهد، با داس از میان برمی‌دارند، اصلاح‌طلبان میانه‌رو را بر آن داشته تا با نزدیک‌شدن به مفاهیمی مانند کنشگری مرزی، نوعی انتقام سخت از انحلا‌ل‌گران این جبهه بگیرند و همزمان با نزدیک‌شدن به مفاهیمی که مورد ستایش و قبول اصولگرایان است، مانند همین مشارکت‌جویی و اهتمام به صندوق‌های رأی، امکان آن انتقام‌جویی را آسان‌تر کنند!


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها