صبح نو عنوان کرد: حمایت خاتمی از عمل‌گرایان اصلاح‌طلب/ شورش بدنه عملگرا علیه تندروها

کد خبر: 1275292

صبح نو نوشته: بیانیه 110 اصلاح‌طلبی که حالا برای میانه‌رو کردن جبهه اصلاحات به میدان آمده‌اند، باعث شده‌اند تا رئیس دولت اصلاحات نیز متوجه جدیت مخالفت با هسته سخت اصلاحات شده باشد و تلاش کند تا با گام برداشتن به سمت میانه‌روها آنها را نیز حفظ کند.

صبح نو عنوان کرد: حمایت خاتمی از عمل‌گرایان اصلاح‌طلب/ شورش بدنه عملگرا علیه تندروها

گروه سیاست سایت فردا - سید محمد خاتمی در دیدار روزهای اخیر خود با اعضای حزب مجمع ایثارگران می‌گوید که «اصلاح‌طلب واقعی با کسی قهر نیست و قهر نخواهد کرد. گرچه ممکن است موضع داشته باشد و انتقاد کند و باید بکند ولی با انتخابات، با حاکمیت و به‌خصوص با مردم قهر نخواهد کرد. برعکس، دلش می‌خواهد درکنار مردم و با مردم و به نفع مردم عمل کند.» 

روزنامه صبح نو با اشاره به این اظهارات خاتمی نوشته: بیانیه 110 اصلاح‌طلبی که حالا برای میانه‌رو کردن جبهه اصلاحات به میدان آمده‌اند، باعث شده‌اند تا رئیس دولت اصلاحات نیز متوجه جدیت مخالفت با هسته سخت اصلاحات شده باشد و تلاش کند تا با گام برداشتن به سمت میانه‌روها آنها را نیز حفظ کند. 

مهمتر از راهبرد انتخاباتی اصلاح‌طلبان، شورش بدنه عملگرا علیه راس تندرویی است که می‌خواهد این جریان را به سمت رفتار رادیکالی و انفعال بکشاند؛ تاجائی که بعد از بیانیه 110 نفر و موضع‌گیری خاتمی، عده‌ای در این جریان خواستار کناره‌گیری آذرمنصوری از ریاست جبهه اصلاحات شده‌اند.  

بدنه جوان و تحول‌خواه اصلاح‌طلب رخوت و عدم کنشگری صحیح رهبران خود را درک کرده‌اند و خواهان برون رفت از این انزواطلبی، عدم کنشگری و سیاست ورزی در موقعیت‌هایی همچون انتخابات هستند. از این رو با بیانیه موسوم به «روزنه‌گشایی» خود دست به‌کار شده و راه خود را از این رهبران تمامیت‌خواه جدا کردند..

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها