«فردا» گزارش می‌دهد:

لیست شورای ائتلاف، نماینده راستین گفتمان عقلانیت انقلابی

کد خبر: 1277683

لیست شورای ائتلاف سعی کرده است از تمام ظرفیت‌های نیروهایی که دل گرو نظام اسلامی و ملت ایران دارند استفاده کند.

لیست شورای ائتلاف، نماینده راستین گفتمان عقلانیت انقلابی

گروه سیاست سایت فردا: با بررسی لیست انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب می‌توان موضوعی مهم دست یافت؛ آنکه در این لیست سعی شده است چند محور مهم لحاظ شود تخصص کارآمدی جوانگرایی و داشتن روحیه انقلابی فاکتورهایی که نه فقط در لیست‌های انتخاباتی دیگر بلکه در سال‌های اخیر از سوی اری از گروه‌ها و طیف‌ها در هر جناح سیاسی که بوده باشند نادیده گرفته شده است.

یکی از مشکلاتی که در سال‌های از سوی برخی گروه‌ها دیده می‌شد، غفلت از اصول انقلاب اسلامی بود. آنها چنین تساهل و تسامحی را اعتدال می‌نامیدند. چنین غفلتی نه فقط در میان اصلاح‌طلبان و نزدیکان روحانی بلکه در بخش‌هایی از اصولگرایان که نزدیک به اصلاح‌طلبان بودند هم دیده می‌شد -و البته می‌شود- مجلس یازدهم نشان داد که می‌شود هم پای اهداف انقلاب اسلامی ایستاد و هم در عین حال اهل افراط نبود. در واقع مجلس یازدهم و شخص رئیس مجلس یعنی محمدباقر قالیباف شکل تازه‌‌ای از حکمرانی را نشان دادند که با تکیه بر مبانی انقلابی، عملکردی جهادی برای رفع مشکلات مردم داشت. قالیباف از چندسال پیش موضوع نواصولگرایی را مطرح کرد که ناظر بر همین عقلانیت انقلابی بود و نتیجه‌ مثبت چنین رویکردی هم در مجلس یازدهم دیده شد.

حالا چنین روحیه‌ای در لیست شورای ائتلاف انقلاب اسلامی هم مشاهده می‌شود؛ لیستی مبتنی بر عقلانیت انقلابی. لیست شورای ائتلاف سعی کرده است از تمام ظرفیت‌های نیروهایی که دل گرو نظام اسلامی و ملت ایران دارند استفاده کند و خط بطلانی بکشد بر تمام پدرسالاری‌هایی که طیف‌هایی در همه این سال‌ها بر فضای سیاسی تحمیل کرده بودند. ائتلافی‌ها در ائتلاف با جبهه پایداری هم نشان دادند که وحدت نیروهای انقلاب از هر چیزی برایشان مهم‌تر است؛ برخلاف گروه‌هایی که همه تلاششان صرفا در جهت کسب کرسی‌های مجلس است.

از سوی دیگر لیست شورای ائتلاف متضمن ادامه مسیر مجلس یازدهم است؛ مجلسی که رهبر انقلاب اسلامی که در ابتدای کار این مجلس و چه در سال چهارمش باز هم آن را انقلابی دانستند که نمایانگر آن است که مجلس یازدهم در همه این‌ چهار سال از خط انقلابی‌بودن خارج نشد. رهبر انقلاب درباره هیچ مجلسی چنین تعاریفی را به کار نبرده‌اند؛ بنابراین مجلس یازدهم می‌تواند نمونه خوبی برای مجالس بعدی باشد. حالا شورای ائتلاف سعی می‌کند روحیه انقلابی و جهادی مجلس یازدهم را در مجلس دوازدهم حفظ کند؛ البته حتما با عزمی دو چندان زیرا اصل بر این است هرچه پیش می‌رویم تکامل یابیم و درجا نزدیم. نفرات موجود در این لیست هم با دقت فراوان و با لحاظ‌کردن ویژگی‌های تخصص، تحصیلات، تجربه و روحیه انقلابی انتخاب شده‌اند تا مردم بت خیال راحت به آنها رأی دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها