«فردا» گزارش می‌دهد:

«نه» به پدرخوانده‌ها با رأی به لیست شورای ائتلاف

کد خبر: 1277513

مردم به این نتیجه رسیده‌اند که پدرخوانده‌های سیاسی بیش از آنکه به فکر رفع مشکلات باشند، منافع گروهی خود را لحاظ می‌کنند و در این بین می‌دانند که با رأی به لیست شورای ائتلاف می‌توانند امید به رفع واقعی مشکلاتشان فارغ از سیاست‌بازی‌ها داشته باشند.

«نه» به پدرخوانده‌ها با رأی به لیست شورای ائتلاف

گروه سیاست سایت فردا: انتخابات سنگ محکی برای همه نیروهای سیاسی است؛ مشخص می‌کند که چه گروه‌هایی اهل تعامل و همگرایی برای نفع جمعی ملت ایران‌اند و چه گروه‌هایی می‌خواهند سلیقه و نظر خود را همواره تحمیل کنند. انتخابات این دوره مجلس هم مستثنی از این قاعده نیست.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در جریان این دوره از انتخابات از ماه‌ها پیش اعلام بر ضرورت رسیدن به وحدت همه طیف‌های اصولگرایی تأکید کرد و راه‌هایی هم برای رسیدن به ائتلاف همه‌جانبه پیشنهاد داد اما مشاهده شد که برخی گروه‌ها به خیال کسب کرسی‌های بیشتر در مجلس به دعوت شورای ائتلاف برای رسیدن به وحدت انتخاباتی پاسخ روشنی ندادند و ساز خود را زدند و در نهایت لیست خود را منتشر کردند. در این بین اما شورای ائتلاف نیروهای انقلاب پیرو مذاکراتی که از ماه‌ها قبل با همه گروه‌ها آغاز کرده بود، با جبهه پایداری به ائتلاف رسید و نتیجه هم لیستی است که منتشر شده است.

لیست شورای ائتلاف و جبهه پایدرای در قالب جبهه انقلاب در همین چند روز مورد اسقبال بسیاری از مردم و چهره‌های سیاسی قرار گرفته است و تقریبا همه بر یک نظر متفق‌اند که لیست شورای ائتلاف متضمن تخصص، کارآمدی، تحصیلات آکادمیک و البته روحیه انقلابی و جهادی است و همه وقتی از لیست اصولگرایان سخن می‌گویند، لیست شورای ائتلاف منظورشان است.

لیست شورای ائتلاف با تکیه بر عملکرد موفق مجلس یازدهم اکنون به عنوان لیست اصلی اصولگرایان شناخته می‌شود و از این حیث شورای ائتلاف در موقعیت مناسب انتخاباتی قرار دارد اما بازنده این میدان فارغ از انتخابات گروه‌هایی بودند که سعی کردند بار دیگر در نقش سنتی خود فرو بروند و نقش یک‌ پدرخوانده را ایفا کنند.

اکنون اما فضای اجتماعی تغییر یافته است و اتفاقا جامعه می‌داند نیروهای تازه‌نفسِ بی‌ادعا که فقط برای خدمت پا به عرصه می‌گذارند، بسیار مؤثرتر از پدرخوانده‌هایی عمل می‌کنند که صرفا نتیجه انتخابات برایشان مهم است، نه لزوما آنچه قرار است در مجلس آینده محقق شود. مردم دنبال نیروهایی‌اند که اهل کار و عمل باشند و فقط شعارهای انتزاعی سر ندهند. آنها می‌خواهند به گروهی رأی دهند که اهل بازی‌های سیاسی نباشد و صرفا هدفش رفع عینی مشکلات باشد. طبیعی است در چنین شرایطی مردم می‌دانند که رأی آنها به لیست شورای ائتلاف، به نوعی «نه» گفتن به پدرخوانده‌هایی است که سیاست را تا زمانی می‌خواهند که خود در قدرت باشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها