دولت و مجلسی با کارنامه دی 96 و آبان 98 عامل کاهش مشارکت بودند

کد خبر: 1279662

فرهیختگان نوشت: عملکرد دولت و مجلس وقت بیشترین سهم را در نارضایتی مردم از اوضاع کشور داشت و بیشترین آسیب را به صندوق رأی و نهاد انتخابات وارد کرد

گروه سیاست سایت فردا - اصلاح‌طلبان همچنان سهم اساسی خود در پدید آمدن مشکلات را انکار کرده و حتی رویگردانی مردم از خود را نادیده می‌گیرند. با همین رویکرد نیز سعی در مغالطه و وارونه‌نمایی در تحلیل میزان مشارکت مردم در انتخابات دارند. 

روزنامه فرهیختگان در این زمینه نوشته: از انتخابات 98 که در آن برای اولین‌بار در تاریخ جمهوری اسلامی مشارکت به زیر 50 درصد افت کرد و اکثر واجدین شرایط در انتخابات شرکت نکردند، این انگاره از سوی اصلاح‌طلبان مطرح و پرتکرار شد که چون افراد خاصی از فیلتر شورای نگهبان رد نشدند و اجازه حضور در انتخابات نیافتند، مردم هم با صندوق رأی قهر و اعتراض خود به رد صلاحیت‌ها را با عدم شرکت در انتخابات نشان دادند. 

این در‌حالی بود که عملکرد دولت و مجلس وقت بیشترین سهم را در نارضایتی مردم از اوضاع کشور داشت و بیشترین آسیب را به صندوق رأی و نهاد انتخابات وارد کرد؛ دولتی که با «کلید» و شعار گشایش آمده بود اما روزنه‌های معیشت روزمره را نیز بر مردم فروبست و با به‌جا گذاشتن رکوردهای تاریخی در افزایش قیمت ارز و مسکن و خودرو و مایحتاج روزمره، حتی داشتن «پراید» را هم برای مردم به رویا بدل کرد. دولت و مجلسی با کارنامه دی 96 و آبان 98!

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها