همه چهره ها و جریان‌ها پای کار «وعده صادق»

کد خبر: 1286237

اتفاق نظر همه شخصیت‌ها و جریان‌های سیاسی در حمایت قاطع از عملیات گسترده کشورمان علیه اسرائیل حاوی این پیام بود که ملت ایران بر سر امنیت، منافع وتمامیت ارضی این سرزمین با احدی تعارف ندارند

همه چهره ها و جریان‌ها پای کار «وعده صادق»

عملیات بامداد یک شنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی در دمشق که مطابق عرف بین‌الملل بخشی از خاک کشور به حساب می‌آید، حمایت همه‌جانبه شخصیت‌ها و تشکل‌های سیاسی کشور را در برداشت تا این پیام روشن را به دشمنان خارجی این آب و خاک مخابره کند که ملت ایران در هر موضوعی با یکدیگر اختلاف سلیقه داشته باشند، اما بر سر امنیت، منافع وتمامیت ارضی این سرزمین با احدی تعارف ندارند و به کوچک‌ترین تعرضی با واکنشی پشیمان‌کننده پاسخ خواهند داد.در این راستا، ظرف دو سه روز گذشته موجی از پیام‌های حمایتی شخصیت‌ها و احزاب از هر دو جریان عمده سیاسی منتشر شده است.

در جریان اصولگرا احزاب و تشکل‌های سیاسی با صدور پیام‌های جداگانه‌ای حمایت قاطع خود را از عملیات «وعده صادق» اعلام کردند که در این راستا می‌توان از شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، شورای وحدت اصولگرایان، جامعه اسلامی مهندسین، جبهه پایداری انقلاب اسلامی و  شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان)، نام برد.همچنین احزاب و چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب و اعتدالی هم پای کار «وعده صادق» آمدند و از عملیات موشکی - پهپادی سپاه حمایت کردند؛ از جمله حزب کارگزاران سازندگی ،حزب اتحاد ملت و حزب اعتدال و توسعه با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای حمایت خود را از این اقدام سپاه اعلام کردند.

حسن روحانی رئیس جمهور پیشین کشورمان در دیدار جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی، مدیران اقتصادی، روزنامه‌نگاران، وزیران و استانداران دولت‌های یازدهم و دوازدهم با اشاره به شرایط خاص منطقه‌ و پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی، اقدام اسرائیل در حمله به ساختمان کنسولی ایران در دمشق را یک کار احمقانه توصیف کرد و گفت: همه دنیا شاهد است که جمهوری اسلامی ایران آغازگر اقدام نظامی نبوده است. اسرائیل حمله را شروع کرد و ایران فقط پاسخ داد. امیدوارم صهیونیست‌ها درس گرفته باشند و تنبیه شوند و دست از تجاوز بردارند و اگر بخواهند به تجاوز ادامه دهند به طور طبیعی پاسخ آن را خواهند دید، گرچه ما امیدواریم حماقتشان را بار دیگر تکرار نکنند.

علی لاریجانی نیز با بازنشر توئیت یحیی ابوزکریا روزنامه‌نگار جهان عرب‌ که از ایران برای پاسخ‌دهی به حمله تروریستی صهیونیست‌ها در دمشق قدردانی کرده است، نوشت: «نتیجه راه مجاهدانه انقلاب اسلامی».

محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان و معاون اول دولتِ اصلاحات هم در بیانیه‌ای به مناسبت پاسخ جمهوری اسلامی ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی این پاسخ را نشانه اقتدار ایران و ایستادگی بر خطوط قرمز ملت و نظام که همان حیثیت ، اقتدار و امنیت ملی است، دانست.

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی همان روز اول و پس از انتشار خبر عملیات سپاه، در بیانیه‌ای در واکنش به پاسخ موشکی- پهپادی جمهوری اسلامی به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان، عملیات شجاعانه «وعده صادق» را موجب افتخار عنوان کرد و نوشت: تقابل ایران با رژیم غاصب صهیونیستی به دلیل وقاحت و تحلیل‌های غلط دشمن به یک ضرورت گریزناپذیر تبدیل شده بود و این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود.

سید محمدعلی ابطحی معاون پارلمانی دولت اصلاحات، کنشگر دیگری بود که سکوت نکرد و در واکنش به عملیات موشکی- پهپادی سپاه در حمله به سرزمین‌های اشغالی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «جنگ پدیده شومی است. رسالت دنیا و بشریت جلوگیری از آن است. اسرائیل به کنسولگری ایران حمله کرد.

جمهوری اسلامی پاسخ قدرتمندانه و با کمترین ‌تلفات انسانی داد.‌ پس از آن ایران به سهم‌ خود اعلام کرده قصد ادامه ندارد. اکنون وظیفه دنیاست که از ادامه این تنش جلوگیری کند. خدا نگهدار ایران و ایرانیان»

.ماشاءا... شمس‌الواعظین روزنامه نگار و کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگویی با اشاره به عملیات تلافی جویانه بامداد یک شنبه ایران به اسرائیل، تدوین نقشه این عملیات و انجام آن را کاملاً هوشمندانه توصیف و اظهار کرد: این عمل در سطح توقع مردم بود.الیاس حضرتی دبیرکل حزب اعتماد ملی هم در یادداشتی حمایت قاطع خود را از پاسخ‌ سپاه به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

بیژن عبدالکریمی استاد فلسفه در واکنش به عملیات «وعده صادق» در پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت: این جانب، بیژن عبدالکریمی، به عنوان عضو بسیار کوچکی از جامعه فلسفی و دانشگاهی کشور، از اقدام نیروهای دفاعی کشور عزیزمان ایران، با تمام وجود و به نحو تمام قد دفاع می‌کنم و از خداوند بزرگ سلامت، عزت و موفقیت همه نیروهای نظامی و دفاعی کشورم را آرزومندم و هر گونه سخن یا حرکتی در جهت تضعیف آنان یا تعمیق شکاف های اجتماعی در شرایط تاریخی کنونی، از هر دو قطب اجتماعی را خیانت به این سرزمین و مردم مظلوم و رنج کشیده آن می دانم.

سیدمحمد خاتمی نیز اعلام کرد که عملیات پهپادی و موشکی ایران علیه اسرائیل با لحاظ همه جوانب امر در چارچوب مقررات روشن و مناسبات قانونی بین المللی صورت گرفت. عملیات ایران حاوی این پیام روشن بود که اسرائیل تصور نکند که هر جنایت و شرارت و عمل خلاف مقررات مسلم بین المللی انجام دهد و نهادهای بین المللی هم در مقابل آن به وظیفه قانونی خود عمل نکنند بی پاسخ می ماند.به نظر می رسد یکی از مهم‌ترین دستاوردهای «وعده صادق» همدلی و همراهی دوباره مردم زیر پرچم ایران بود. این حمله غرور، اقتدار و انسجام ملی را در تمامی سطوح ارتقا داد و از کف خیابان تا صفحه‌های مجازی شاهد همدلی و اتحاد ملت ایران بودیم. این وحدت یکی از شاخص‌های احراز سرمایه اجتماعی است و باید به‌مثابه ثروت ملی از آن حراست کرد. این همگرایی ملی نشان داد تصمیم‌های اعتمادزا، بستر را برای تقویت سرمایه اجتماعی فراهم می‌کند.

خراسان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها