اتهام مجدد آزار جنسی به نامزد احتمالی ریاست جمهوری فرانسه

کد خبر: 153775

در حین انجام مصاحبه با او در آپارتمانی نیمه خالی، استراس کان ناگهان به او هجوم می‌آورد و پس از نقش بر زمین کردن او تلاش می‌کند لباس‌های خبرنگار را از تن او خارج کند. تریستان سراسیمه از این حمله ناگهانی لگد‌های پی در پی به سمت او پرتاب می‌کند و از دست او نجات پیدا می‌کند.

اتهام مجدد آزار جنسی به نامزد احتمالی ریاست جمهوری فرانسه
هنوز چند روزی از خبر آزاد شدن استراس کان- رئیس پیشین صندوق بین المللی پول- از بازداشت خانگی در امریکا نگذشته بود که اقامه دعوی دیگری از سوی یکی از زنان نویسنده فرانسوی در فرانسه علیه او مطرح شد.
به گزارش سرویس بین الملل «فردا» به نقل از وب سایت روزنامه تلگراف چاپ لندن، تریستان بانون، ژورنالیست و نویسنده فرانسوی که دخترخوانده همسر دوم استراس کان محسوب می‌شود، از استراس کان به دلیل تعرض جنسی در دادگاه شکایت کرد.
تریستان بانون پس اخذ مدرک خود از دانشکده روزنامه نگاری در پاریس، عهده دار صفحات سیاست و فرهنگ در هفته نامه پاریس-مچ می‌شود و پس از مدتی به روزنامه محافظه کار فیگارو منتقل می‌شود.
این نویسنده ۳۲ ساله تاکنون ۵ کتاب را به به رشته تحریر در آورده است. کتاب اول او با عنوان «اعتراف به اشتباهات» در مورد بزرگ‌ترین اشتباهات سیاستمداران مطرح در سال ۲۰۰۳ منتشر شد. او برای نوشتن این کتاب به سراغ سیاستمداران فرانسوی می‌رود که از قضا یکی از آن‌ها استراس کان بود.
تریستان بانون در دادخواست خود عنوان کرده است که او برای انجام مصاحبه با استراس کان در سال ۲۰۰۲ به دفتر او مراجعه می‌کند و در حین انجام مصاحبه با او در آپارتمانی نیمه خالی، استراس کان ناگهان به او هجوم می‌آورد و پس از نقش بر زمین کردن او تلاش می‌کند لباس‌های خبرنگار را از تن او خارج کند. تریستان سراسیمه از این حمله ناگهانی لگد‌های پی در پی به سمت او پرتاب می‌کند و از دست او نجات پیدا می‌کند و از آپارتمان او فرار می‌کند.
پس از فرار از آپارتمان تریستانت شرح ماوقع را برای مادر خود تعریف می‌کند اما مادر او تریستانت را از بازگویی آن منع می‌کند.
دیوید کوبی- وکیل ترسیتان بونان- در گفتگوی خود اعلام کرد که حوادث اخیر در نیویورک موجب شدند این ماجرا پس از ۹ سال دوباره در ذهن تریستانت زنده شوند.
این نویسنده و روزنامه نگار فرانسوی در گفتگوی خود اعلام کرد «برخی این گفته‌های من را باور خواهند کرد و برخی باور نخواهند کرد. برای یک بار هم که شده است می‌خواهم به این ماجرا خاتمه بدهم. من می‌خواهم که مردم به سخنان من گوش بسپارند زیرا که من حداقل یکبار این فرصت را بدست آورده‌ام که شنیده شوم».
تریستان بونان این گونه ادامه می‌دهد که ماجرای آن زن نیویورکی و پاره‌ای از دروغ‌های او ارتباطی به من نداشت اما «زمانی که دیدم استراس کان از حبس خانگی آزاد شد و با دوستان سوسیالیست خود در یک مهمانی مجلل شرکت کرد، این موضوع من را بسیار آزار داد».
استراس کان دو ماه پیش در گفتگوی خود با میشل توبمن به انکار ماجرای بونان پرداخته بود. او عنوان کرده بود «صحنه‌هایی را که این زن توصیف می‌کند خیال پردازانه هستند. آیا شما باور می‌کنید که من زنی را با این خشونت و اجبار به روی زمین بیاندازم؟»
دیوید کروبی از همکاری با وکلای نیویویرکی جهت اقامه دعوی مشترک در نیویورک، ممانعت به عمل آورده بود، تصمیم گرفته بود این پرونده را به طور مجزا در فرانسه برپا کند. بر اساس قوانین فرانسه هر شخصی می‌تواند شکایت خود از تجاوز را تا ۱۰ سال پس از آن تاریخ در دادگاه مطرح کند.
دیوید کروبی همچنین هر گونه ارتباط با هم حزبی‌های سارکوزی را انکار کرد، اگر چه مطالب این وکیل مدافع در یکی از وب سایت‌های حامی سارکوزی منتشر می‌شود.
به گزارش فردا، این اقامه دعوی در حالی مطرح می‌شود که از چند روز پیش گمانه زنی‌هایی برای بازگشت مجدد استراس کان به عرصه سیاست آغاز شده بود. بیشتر این سوسیالیست‌های حامی استراس کان بر این عقیده بودند که ماجرای پرونده فساد اخلاقی استراس کان بیشتر پاپوشی برای بدنامی او بوده است.
از سوی دیگر بیشتر سیاستمداران و نزدیکان استراس کان از بیماری و حساسیت او به جنس زن آگاه هستند و بر این عقیده‌اند که حضور مجدد او در عرصصه سیاست آبروی باقی مانده حزب سوسیالیست را بر باد خواهد داد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها