حمایت داعشی‌ها از کلینتون

کد خبر: 588194

موسس ویکی‌لیکس فاش کرد هیلاری کلینتون، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از ایمیل‌های خود به حمایت مالی عربستان و قطر از تروریست‌های داعش اشاره کرده است.

روزنامه کیهان: موسس ویکی‌لیکس فاش کرد هیلاری کلینتون، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از ایمیل‌های خود به حمایت مالی عربستان و قطر از تروریست‌های داعش اشاره کرده است.

به گزارش العالم، جولین آسانژ تاکید کرد کلینتون در نامه‌ای که اوایل سال 2014 برای جان پودستا مدیر ستاد انتخاباتی خود فرستاده، به این موضوع اشاره کرده است که دولت سعودی و دولت قطر از داعش حمایت می‌کنند و نه شهروندان معینی از این دو کشور.

آسانژ گفت این نامه، مهم‌ترین سند در میان هزاران سند مربوط به کلینتون است که در برهه اخیر توسط ویکی‌لیکس منتشر شده است.
وی افزود: سعودی‌ها، قطری‌ها، مغربی‌ها و بحرینی‌ها همگی به صندوق خانوادگی کلینتون، در زمانی که وی وزیر خارجه آمریکا بود کمک می‌کردند.
آسانژ گفت بزرگترین قرارداد فروش بین‌المللی اسلحه با عربستان در آن زمان به ارزش 80 میلیارد دلار منعقد شد در حالی که مجموع واردات اسلحه آمریکا در دوره‌ای که هیلاری کلینتون وزیر خارجه بود به دو برابر افزایش یافت.

وی می‌افزاید: نامه‌های الکترونیکی محرمانه کلینتون نشان می‌دهد که او نقش اساسی در ویرانی لیبی داشته است. جنگ در لیبی در واقع جنگ هیلاری کلینتون بود و باراک اوباما از ابتدا با دخالت نظامی در لیبی مخالفت می‌کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها