باید طرح اعاده اموال نامشروع به صورت یک قانون عام شود

کد خبر: 789514

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با تأکید بر اینکه باید طرح اعاده اموال نامشروع به صورت یک قانون عام شود، گفت:چرا با وجود ممنوعیت‌ها تعداد زیادی از خودروها توسط یک نفر به ارزش سه هزار میلیارد تومان وارد کشور شده است.

باید طرح اعاده اموال نامشروع به صورت یک قانون عام شود
خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با تأکید بر اینکه باید طرح اعاده اموال نامشروع به صورت یک قانون عام شود، گفت:چرا با وجود ممنوعیت‌ها تعداد زیادی از خودروها توسط یک نفر به ارزش سه هزار میلیارد تومان وارد کشور شده است.
سعید باستانی در خصوص طرح اعاده اموال نامشروع که اخیرا در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: من به صورت جدی با اجرایی شدن این طرح موافقم. اما باید این نکته را هم تأکید کنم که این موضوع نباید صرف بررسی اموال مسئولین باشد بلکه به صورت یک قانون عام شفافیت گردش مالی تمام افراد جامعه را مورد بررسی قرار دهد. وی با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا شخصی نمی‌تواند بدون پاسخگویی در مورد چگونگی اموال بدست آمده به فعالیت‌های اقتصادی بپردازد افزود: متأسفانه در ایران کسی نمی‌پرسد این همه منابع مالی را از کجا بدست آورده اید و با کدام پول می‌خواهید فلان خانه را بخرید. افراد به راحتی با استفاده از رانت و یا موارد دیگر ثروت خود را افزایش داده و به کسی هم پاسخ نمی‌دهند. سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با تأکید بر اینکه باید طرح اعاده اموال نامشروع به صورت یک قانون عام شود تصریح کرد: به عنوان نمونه در حوزه واردات خودرو می‌بینیم با وجود ممنوعیت‌ها تعداد زیادی از خودرو‌ها به ارزش سه هزار میلیارد تومان وارد کشور شده است. در هیچ کجای دنیا چنین اقداماتی در حوزه واردات خودرو انجام نمی‌شود تا یک فرد سود به این کلانی را کسب کند. باستانی با اشاره به اینکه باید در اجرای قانون اعاده اموال نامشروع نیز ضمانت‌های اجرایی را پیش بینی کنیم تا کسی از اجرای آن ممانعت نکند، گفت: مسئولین پاسخ دهند چرا وقتی حقوق ماهیانه ۷ میلیونی دارند باید سرمایه میلیاردی داشته باشند. مگر نه اینکه درآمد ماهیانه آن‌ها با احتساب خرج چهار میلیونی در طول ۱۰ سال ۳۶۰ میلیون می‌شود چرا باید منازل میلیاردی داشته باشند اگر این قانون اجرایی شود به طور حتم مسیر درآمدزایی مسئولین و مردم روشن شده و شفافیت‌ها اعمال خواهد شد. وی با تأکید براینکه باید در کمیته بررسی طرح اعاده اموال نامشروع نمایندگان تمام قوا برای تضمین طرح حضور داشته باشند گفت: اگر منابع درآمدی مردم و مسئولین شفاف شود قطعا دولت می‌تواند به منابع مالی بسیاری دست پیدا کند. به عنوان نمونه فقط ما می‌توانیم در صورت دریافت مالیات درست از مسئولین و مردم کشور را اداره کنیم و منابع حاصل از فروش نفت را صرف زیرساخت‌های کشور کنیم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها