رحمانی: محور کار وزارت صمت «مبارزه با قاچاق» خواهد بود

کد خبر: 887149

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: مهمترین کاری که در صورت تصدی وزارت صمت باید پیگیری کنم، تثبیت تولید و اشتغال است و من از اتاق بحران استفاده نمی‌کنم بلکه اتاق بحران را به اتاق پیشگیری و درمان تبدیل می‌کنم.

رحمانی: محور کار وزارت صمت «مبارزه با قاچاق» خواهد بود

خبرگزاری میزان: رضا رحمانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت طی سخنانی در جلسه رای اعتماد در مجلس با بیان اینکه مدیریت ۳۱ درصد اقتصاد کشور و ۶۴ درصد اشتغال بخش مولد اقتصاد، با وزارت صمت است، اظهار کرد: رسیدگی به امور ۸۵ هزار واحد صنعتی، ۳ میلیون واحد صنفی و نزدیک به ۱۰ هزار معدن در حوزه فعالیت‌های وزارت صمت است.

وی تصریح کرد: در صورتی که بتوانیم از ظرفیت‌های تولیدی استفاده کنیم، در ماه‌های آینده خبر‌های خوشی به مردم خواهیم داد.

رحمانی با اشاره به اینکه ۳۴ ماه از عمر دولت دوازهم باقی مانده است، گفت: در برنامه‌های راهبردی من، هم یک نگاه علمی و هم یک نگاه عملیاتی متناسب با شرایط جدید و دوره تحریم و اصول اقتصاد مقاومتی وجود دارد.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: مهمترین کاری که در صورت تصدی وزارت صمت باید پیگیری کنم، تثبیت تولید و اشتغال است و من از اتاق بحران استفاده نمی‌کنم بلکه اتاق بحران را به اتاق پیشگیری و درمان تبدیل می‌کنم.

رحمانی با اشاره به رویکرد تولید کالا‌های وارداتی گفت: یکی از برنامه‌های تدوین شده برای سال جاری در وزارت صمت این است که معادل ۱۰ میلیارد دلار از اقلام وارداتی، ساخت داخل را شروع کنیم.

وی با اشاره به موضوع نوسازی ناوگان تجاری گفت: در عرض ۳ سال آینده باید ۲۰۲ هزار دستگاه اتوبوس، کامیون، کشنده و وَن نوسازی شود که این‌ها در زمره ظرفیت‌های تولید است.

رحمانی با اشاره به بحث تحریم‌ها گفت: برای مدیریت شرایط تحریم و رصد مستمر آثار تحریم در وزارتخانه صمت، یک ستاد عملیاتی ایجاد می‌شود.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه کاری من، فساد مخصوصا فساد سازمان‌یافته معنا نخواهد داشت و محور کار ما، مبارزه با قاچاق خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها