حضور ظریف و وزیر خارجه هند در ضیافت ناهار همتای عمانی

کد خبر: 967472

وزرای امور خارجه ایران و هند در ضیافت ناهار همتای عمانی خود در مسقط شرکت کردند.

حضور ظریف و وزیر خارجه هند در ضیافت ناهار همتای عمانی

خبرگزاری فارس: محمدجواد ظریف و «سوبرامانیام جایشانکار» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هند که به صورت همزمان در مسقط حضور دارند، ظهر امروز (سه شنبه) در ضیافت ناهار «یوسف بن علوی» همتای عمانی خود شرکت کردند.

ظریف برای انجام رایزنی های دوجانبه با مقامات عمان دیروز (دوشنبه) به مسقط رفت. وزیر خارجه هند نیز قبل از عمان سفری ۲ روزه به تهران داشت.

توئیت ظریف به زبان عربی پس از پایان سفر به عمان وزیر خارجه ایران که به عمان سفر کرده است در توئیتی درباره اهداف سفرش به مسقط توضیحاتی ارائه کرد.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور دیدار و گفتگو با مقامات عمانی به مسقط سفر کرده است در توئیتی که به زبان عربی منتشر کرد نوشت: "دیروز و امروز به مسقط سفر کردم تا طبق سنت همیشگی، با مقامات عالی عمان مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی و رایزنی قرار دهیم. ایران و عمان همواره همسایگان بسیار صمیمی بوده‌اند. ما همواره در کنار عمان خواهیم بود."

العهد: سفر ظریف به مسقط در راستای حل اختلافات یمن و عربستان است

یک رسانه لبنانی مدعی شد که سفر ظریف به عمان به منظور ایجاد توافق میان عربستان و انصار الله یمن است.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری العهد لبنان به نقل از یک دیپلمات ایرانی که نام او را فاش نکرده مدعی شد که محمد جواد ظریف به منظور ایجاد توافق میان عربستان و انصار الله یمن به عمان سفر کرده است و دیدارهایش با مقامات انصار الله و عمانی نیز در همین راستا بوده است. این منبع می گوید که تهران در کنار مسقط برای ایجاد توافق میان عربستان و انصار الله یمن تلاش می کنند و ریاض در وهله اول قبول کرده است که مذاکره کند و اکنون مذاکرات مستقیمی میان عربستان و انصار الله شکل گرفته است اما تا به این لحظه نتیجه ای به همراه نداشته است. این منبع دیپلماتیک می گوید: هر دو طرف ایرانی و سعودی در رابطه با بحران یمن پیشنهاداتی مطرح کرده اند اما خود یمنی ها باید برای حل بحران توافق کنند و بقیه طرف ها تنها می توانند به آنها کمک کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها