کارنامه شهرداری تهران در طرح حمایت از مدارس

کد خبر: 662100

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از تجهیز و بهسازی بیش از 2300 مدرسه پایتخت توسط شهرداری تهران خبر داد.

137 آنلاین: مجتبی عبدالهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: به همت اداره کل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از مجموع 4 هزار و 319 مدرسه موجود در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران تعداد 2 هزار و 232 مدرسه در سه محور عمرانی، تجهیزی و برنامه ای شامل توسعه و بازسازی مدارس، تجهیز امکانات و برنامه های فرهنگی، ورزشی و تفریحی و علمی و آموزشی تحت پوشش حمایتی قرار گرفتند. اختصاص بودجه سالانه برای حمایت از مدارس شهر تهران در زمینه های عمرانی، تجهیزی و برنامه ای از سیاستهای موفق و ضروری شورای اسلامی و شهرداری تهران به شمار می رود. شهرداری تهران با اجرای این طرح در راستای کمک به تجهیز، بهسازی و نوسازی، ایمن سازی و بازسازی محیط‌های آموزشی، آموزش حقوق و تکالیف شهروندی دانش آموزان و افزایش سطح همکاری‌ها و تعاملات میان بخشی دستگاه های مختلف مرتبط با مدیریت شهری در زمینه مسایل آموزشی و مراکز تحصیلی و آموزشی گام بر می دارد. براساس کارشناسی انجام شده و شناسایی و طبقه بندی نیازهای مدارس در راستای کمک به توسعه و بازسازی، مجموعه ای از فعالیت های عمرانی اعم از نقاشی و رنگ آمیزی فضاهای داخلی و بیرونی مدارس ، طراحی و نصب صندلی مبلمان مناسب در حیاط مدارس، احداث و تفکیک آبخوری ها از سرویس های بهداشتی، توسعه و بازسازی قرائت خانه، کتابخانه و فضاهای ورزشی مدارس، ترمیم آسفالت حیاط و ایزوگام پشت بام و... پیش بینی و در طول سال 95 به بسیاری از مدارس تهران این خدمات ارائه شد.
همچنین تجهیز نمازخانه مدارس و تعمیر و نگهداری سیستم های صوتی پخش اذان، تجهیز مدارس به لوازم ورزشی و تفریحی، تأمین تجهیزات هوشمندسازی مدارس و تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های مدارس و... از دیگر اقدامات شهرداری های مناطق 22 گانه در جهت حمایت از مدارس تهران است.
مدیریت شهری حتی در حوزه تقویت فعالیت ها و برنامه های تربیتی و آموزشی در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و هنری نیز در قالب طرح حمایت از مدارس با آموزش و پرورش همکاری‌ دارد.
بیش از 270 میلیارد ریال اعتبار طی سال گذشته در سطح مناطق 22گانه شهرداری تهران برای حمایت از مدارس پایتخت هزینه شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها