پاسخ معاون قالیباف به عضو اصلاح طلب شورای شهر

کد خبر: 667528

محمدمهدی تندگویان عضو اصلاح طلب شورای اسلامی شهر تهران طی هفته های اخیر با بی توجهی نسبت به تعهدات و بدهی دولت به مدیریت شهری تهران؛ بارها میزان بدهی‌های شهرداری را ۶۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرده است. این در حالیست که معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با ارایه آمار مستند، بدهی‌ شهرداری را ۱۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

شهرنوشت: قدرت گودرزی درخصوص میزان بدهی های شهرداری تهران گفت: در حال حاضر نزدیک به 4هزار میلیاردتومان از دیون غیربانکی شهرداری باقی مانده است که قریب هزار میلیارد تومان از این بدهی باید اصلاح شود. در برخی جاها قرارداد منعقد شده اما اجرایی نشده است و یا اسناد ارائه نشده است.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران ادامه داد: در سال گذشته در خصوص میزان دیون شهرداری تهران گزارشی به شورای شهر ارائه کرده ایم و تمامی اعضای شورا در این باره اطلاعات لازم را دارند وعلت اینکه برخی از اعضای شورا اظهار بی اطلاعی می کنند بسیار جای تامل دارد!
وی تاکید کرد: در حال حاضر به بانک ها 12 هزار میلیارد تومان بدهی داریم و بدهی به پیمانکاران، بیمه و املاک نیز حدود 4 هزار میلیارد تومان است و درمجموع شهرداری تهران نهایتا 16 هزار میلیارد تومان بدهکار است.
گودرزی با اشاره به بدهی شهرداری تهران به پیمانکاران در سال 95 گفت: بدهی تا تیر ماه سال گذشته، 5 هزار و 214 میلیارد تومان بود، اما در حال حاضر میزان بدهی در این خصوص به 2 هزار و 300 میلیارد تومان رسیده است. بدهی های شهرداری از ابتدای سال جاری نیز طبق برنامه ای مدون در حال پرداخت است و هر کسی اسنادش آماده باشد دیونش پرداخت می شود.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری پایتخت نه مقروض است، نه ورشکسته شده و نه دست به شهرفروشی زده است، گفت: در زمان تحویل شهرداری تهران به مدیریت فعلی، شهردار قبلی هم بدهی داشت که به مرور زمان پرداخت شد.
گودرزی با تاکید براینکه شهرداری تهران بنا به اظهار بسیاری از مدیران بانکها در پرداخت اقساط به خوبی عمل کرده و جزو خوش حسابها بوده است، بیان کرد: وجود دیون در همه سازمانها و ارگانها امری طبیعی است و بعضا بیش از 20درصد سقف اعتبار سالانه است. این در حالی است که سقف دیون در شهرداری تهران زیر 7 درصد است.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران درخصوص فاینانس‌های شهری نیز گفت: در حال حاضر فاینانس پروژه امام علی(ع) به صورت کامل تسویه شده است و فاینانس پروژه صدر نیایش با بانک عامل تقسیط شده است و در حال پرداخت است. البته تاکید می کنم مبالغ فاینانس ها نیز در دل همان 12 هزار میلیارد تومانی است که به بانک‌ها بدهکار هستیم. وی با بیان اینکه ساخت و ساز در شهرتهران با رکود شدیدی مواجه است، افزود: برخی اعلام می کنند که شهرداری تهران تراکم فروشی کرده است. این عزیزان بی‌اطلاع هستند که در چند سال گذشته کلا صدور پروانه ساخت در پایتخت منفی شده است پس چطور شهردار تراکم فروشی کرده است؟
معاون مالی و اقتصاد شهری با بیان اینکه تا سال 62 ، 45 درصد بودجه شهرداری‌ها از محل بودجه عمومی تامین می شده، گفت: از همان سال بودجه خودکفایی شهرداری ها توسط دولت به مجلس ارائه شده است. جالب است نه تنها هیچ اتفاقی رخ نداد بلکه در سال گذشته 45 درصد درآمدهای پایدار شهرداری از ارزش افزوده را نیز کم کردند حال چطور ما به خودکفایی برسیم؟
وی تصریح کرد: براساس مصوبه مجلس در سال86 باید یک میلیارد دلار دولت از حساب ارزی به شهرداری‌ تهران با تضمین بازپرداختی که برعهده دولت است برای توسعه خطوط مترو پرداخت کند و تاکنون یک ریال هم نداده‌اند. این در حالی است که در اواخر سال 95 طی جلسه‌ای که با مسئولان ارشد دولت یازدهم داشتیم قرار شد که این بازپرداخت‌ها تا نوروز96 انجام شود اما همچنان که ماه دوم از سال 96 هستیم، هیچ اتفاقی رخ نداده است. گودرزی در پایان تأکید کرد: تمام قول‌های دولت روی کاغذ است و تا کنون کمکی نکرده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها