اقبال شاکری: چرا ما همچنان منتظر ۲ هزار واگن هستیم

کد خبر: 695978

اقبال شاکری با بیان اینکه برخی مطالب در حالی مطرح می شود که برخی فرق بهره برداری ازمایشی با قطعی را نمی دانند، تصریح کرد: نباید تشویش اذهان عمومی کنیم. می توانیم همه را بخواهیم و سوال مطرح کنیم اما نباید مردم را دچار اشتباه کنیم.

شهرنوشت: رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اعلام اینکه پروژه های بزرگ صنعت هستند با تمام پیچیدگی های شان گفت: وقتی یک صنعتی اجرا شده انتطار نداریم که بگوییم مثلا پروژه صدر-نیایش ۲ صفحه طرح تحقیقاتی ندارد. افرادی که این مطالب را می گویند یا نمی دانند دو برگ چقدر است یا نمی دانند طرح تحقیقاتی چیست. این پروژه ها به اندازه یک ساختمان طرح تحقیقاتی دارند.
اقبال شاکری در سیصد و پنجاه و نهمین جلسه شورا با بیان اینکه برخی مطالب در حالی مطرح می شود که برخی فرق بهره برداری ازمایشی با قطعی را نمی دانند، تصریح کرد: نباید تشویش اذهان عمومی کنیم. می توانیم همه را بخواهیم و سوال مطرح کنیم اما نباید مردم را دچار اشتباه کنیم.
وی ادامه داد: کار فاخر و مشکل گشا با این کارهایی که برخی می کنند و انتقادهای بی دلیل پیش نمی رود. به طوی که دچار قفل اطلاعاتی می شویم پس سوال های بی ربط نپرسیم.
شاکری با اعلام اینکه مطابق امارهای سازمان مدیریت در کشور ۶۰ درصد پروژه ها در زمان اجرا دچار افزایش هزینه می شوند و از اهداف سالیانه ۱۵درصد عقب میفتند، بیان کرد: بسیاری از طرح های اجرایی برای ۳ سال تصویب می شوند اما ۱۲ ساله اجرایشان طول می کشد.
وی افزود: در شورای چهارم ساخت ۱۰۰ کیلومتر مترو در زیر زمین مصوب شد. انهم در شرایطی که همه می دانیم پرریسک ترین پروژه ها انهایی هستند که زیر زیرزمین هستند زیرا تغییرات شدید رخ می دهد و با ناشناخته ها مواجه می شویم.
شاکری با اشاره به اینکه در روند اجرای مترو حق نظارت و سوال و درخواست پاسخ برای اعضای شورا محفوظ است خاطر نشان کرد: حدود ۵ هزار میلیارد تومان به صورت ماهیانه هزینه کردید. شما در ۴ سال به این اهداف رسیدید
پس جا دارد که فنی سوال کنید مثلا طولش چند متر است نه اینکه با ارائه امارها ایجاد تشویش کنیم.
وی ضمن تشکر از دست اندکاران متروی تهران بیان کرد: ۲ سوال دارم و می خو اهم مسوولان حمل و نقل خیلی شفاف بگویند. سیستم های هواکش خط ۷ و ۱ رام قطار در طول لاین چه وضعیتی دارد. سیستم کنترل و هشدار قابلیت های خودش را دارد یا خیر. ایا اگر تغییری در وضعیت هوا رخ دهد این کنترل ها برقرار هستند یا خیر. ضمن انکه باید مشخص شود چرا ما همچنان منتظر ۲ هزار واگن هستیم.
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: این خطوط متروی تهران می تواند ۷ و نیم میلیون سفر را پاسخ دهد و الان به حدود ۲ و نیم میلیون خدمات می دهیم. کاهش این میزان ارائه خدمات به خاطر واگذار نشدن واگن ها هستند.
وی همچنین درخصوص حادثه کشته شدن یکی از ماموران پسماند منطقه ۶ نیز گفت: این افراد اراذل و اوباش یکی از ماموران را کشته و شبانه فرار می کنند. در واقع در چهارراهی راه این ماموران را سد می کنند. در این حادثه یکی را کشته و دیگری در بیمارستان جم بستری می شود. از همین رو تاکید می کنم باید جلوی مافیای قدرت گرفته شود تا جان نگیرند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها