نبویان: اغتشاشات اخیر ارتباطی به مشکلات اقتصادی نداشت

کد خبر: 1189559

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: اغتشاشات اخیر ارتباطی به مشکلات اقتصادی نداشت و در این اغتشاش‌های هیچ شعار اعتراضی در حوزه اقتصاد و معیشت نداشتیم.

نبویان: اغتشاشات اخیر ارتباطی به مشکلات اقتصادی نداشت

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: اغتشاشات اخیر ارتباطی به مشکلات اقتصادی نداشت و در این اغتشاش‌های هیچ شعار اعتراضی در حوزه اقتصاد و معیشت نداشتیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمود نبویان عصر امروز در همایش میثاق امت با ولایت که در شهر ارداق بویین‌زهرا برگزار شد، اظهار داشت: در طول بیش از 40 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، آمریکایی‌ها انواع و اقسام گزینه‌های نظامی و غیرنظامی را علیه انقلاب و نظام ما به کار گرفتند و امروز دیگر گزینه‌ جدید برای اقدام علیه ملت ما ندارند.

وی اضافه کرد: آمریکایی در طی 43 سال اخیر انواع توطئه‌ها از جمله کودتا، جنگ سخت، جنگ نرم، فتنه، اغتشاشات، جنگ اقتصادی و تحریم را بر علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته، اما هر بار ملت و نظام ما این توطئه‌ها را با شکست روبه‌رو کردند و انقلاب با عبور از هر کدام این توطئه‌ها قوی‌تر و مقتدرتر از قبل شده و دشمن ناخواسته به ایجاد ایران قوی کمک کرده است.

نبویان پیشرفت‌های نظامی و موشکی ایران را عامل اصلی شکستن هیمنه آمریکایی‌ها در منطقه خاورمیانه و جهان دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با تشکیل جبهه مقاومت اسلامی زمینه اخراج آمریکایی‌ها از منطقه را ایجاد کرد و با این خروج به زودی افول آمریکا تشدید شده و بساط غرب‌گرایی در آسیا به ویژه در خاورمیانه جمع خواهد شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود علت برپایی اغتشاشات از سوی آمریکایی‌ها را مقابله با این افول دانست و گفت: با توجه به اینکه آمریکایی‌ها می‌دانند جمهوری اسلامی ایران عامل اصلی شکست هژمونی آنها در منطقه است، بنابراین از هر طریقی تلاش می‌کنند تا نظام و انقلاب ما را تضعیف کنند.

نبویان افزود: امروز آمریکایی‌ها شاهد این هستند که در جای‌جای خاورمیانه با حضور آنها مخالفت می‌شود و همه مردم دنیای اسلام علیه آنها به پا خواسته‌اند و آمریکایی‌ها هم این بیداری اسلامی را ناشی از انقلاب اسلامی می‌دانند و مأیوسانه در پی تضعیف این انقلاب هستند.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور ادامه داد: با این حال اغتشاشات اخیر ارتباطی به مشکلات اقتصادی نداشت و در این اغتشاش‌های هیچ شعار اعتراضی در حوزه اقتصاد و معیشت نداشتیم. بنابراین مشخص است که گروه‌‌های مخالف نظام در این اغتشاشات به دنبال براندازی و تجزیه کردن کشور بودند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها