نرم افزاری که فاصله کودک با تبلت و موبایل را تنظیم می کند!/ وقتی گوگل با استفاده از ضربان قلبتان نتیجه سرچ را تغییر می دهد

کد خبر: 513638

در اولین بسته فناوری با سه خبر از دنیای فناوری در باره گوگل، وایبر و نیز نرم افزارهای اندروید شما را همراهی خواهیم کرد. بسته های فناوری فردا نیوز دوشنبه ها و پنج شنبه های هر هفته منتشر خواهد شد.

نرم افزاری که فاصله کودک با تبلت و موبایل را تنظیم می کند!/ وقتی گوگل با استفاده از ضربان قلبتان نتیجه سرچ را تغییر می دهد

سرویس فناوری فردا: گوگل که سالهای متمادی است به عنوان جستجوگر برتر میان بسیاری از کاربران اینترنت مشهور شده است، تلاش می کند تا بتواند همه موارد نامرتبط با جستجوی کاربر را ارائه دهد و صرفا نتیجه ای را به نمایش بگذارد که با جستجوی کاربر مرتبط است.

این کمپانی در جدیدترین طرح خود می خواهد از داده های زنده انسانی نیز استفاده کند.

در این طرح از واکنش های مختلف انسان برای نمایش بهترین نتیجه جست و جو استفاده می شود. از جمله این ابزارها می توان به دوربین تلفن های هوشمند اشاره کرد. در این طرح، گوگل تغییر چهره فرد پس از مشخص شدن نتیجه سرچ را از طریق دوربین گوشی بررسی می کند تا رضایت فرد را بررسی کند. هم چنین آیتم هایی مانند دمای بدن و ضربان قلب نیز معیارهایی است که گوگل میزان رضایت فرد از نتیجه نمایش داده شده را دریافت می کند.

دو قابلیت جدید در نسخه جدید وایبر/نرم افزاری که فاصله کودک با تبلت و موبایل را تنظیم می کند!/وقتی گوگل با استفاده از ضربان قلبتان نتیجه سرچ را تغییر می دهد

نرم افزاری که فاصله کودک با تبلت و موبایل را تنظیم می کند!

اگر در خانه تان کودک داشته باشید حتما با این مشکل مواجه شده اید که آن ها فاصله مناسب از تلویزیون را تقریبا هیچ گاه رعایت نمی کنند و همین کار موجب آسیب دیدن چشم هایشان می شود. با این حال پیش رفت تکنولوژی باعث شده است این مشکل چند تا بشود و علاوه بر تلویزیون موبایل ها و تبلت ها نیز بلای جان چشمان کودکان بشود. به خاطر همین مشکل سامسونگ نرم افزاری را تولید کرده است که در صورت نزدیک شدن دستگاه اندرویدی به صورت آن ها هشداری از آن پخش خواهد شد. البته این هشدار زمانی که دستگاه به اندازه مناسب از صورت کودک دور شود قطع خواهد شد.

سازندگان این نرم افزار می گویند ایده اصلی ساخت این نرم افزار یادگیری رعایت فاصله مناسب توسط کودکان است.

دو قابلیت جدید در نسخه جدید وایبر

نظارت دولت ها و نیز هجوم هکرها به نرم افزار های مختلف دو ترسی است که همواره با کاربران شبکه های مختلف اجتماعی همراه بوده است.

جدیدترین جنجال مرتبط با این مساله را می توان دعوای حقوقی اف بی آی و آیفون دانست که طی آن دولت آمریکا از این شرکت خواست تا اطلاعات برخی کاربران را ارائه کند.

پیش از این برخی از شبکه های اجتماعی مانند واتس آپ اعلام کرده بودند که برای حفظ اطلاعات کاربران و عدم دسترسی هکر ها به آن ها اطلاعات رد و بدل شده از طریق این نرم افزار را رمز نگاری خواهند کرد. اما اکنون شبکه اجتماعی وایبر نیز اعلام کرده است که به جمع نرم افزار های رمز نگاری شده پیوسته است و همه چت های کاربران را رمزنگاری خواهد کرد. این امکان در نسخه 5 این نرم افزار ایجاد شده است و آیکونی در این نرم افزار به کاربران نشان می دهد که چه زمانی چت ها به صورت رمز رد و بدل خواهد شد. با رمز نگاری شدن اطلاعات هیچ فرد و نهادی به جز دو طرف چت نمی تواند به اطلاعات رد و بدل شده دسترسی پیدا کند.

اما وایبر امکان جدیدی نیز اضافه کرده است و آن مخفی کردن چت ها در این نرم افزار است. با استفاده از این قابلیت فرد می تواند چت خاصی از نرم افزار خود را بدون حذف کردن آن مخفی نگاه دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها