خیلی به ما می‌گویند وزیر پیشنهادی را مراعات کنید

کد خبر: 1090210

یزدی خواه مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان: خیلی به ما می‌گویند وزیر پیشنهادی را مراعات کنید و به وی رای دهید و این شبه برای ما ایجاد شده است که اگر ایشان رای بیاورد، بدهکار قدرت‌های لابی گری می‌شود و آنها وی را مدیریت می‌کنند.

خیلی به ما می‌گویند وزیر پیشنهادی را مراعات کنید

نماینده مردم تهران در مجلس ضمن انتقاد از سفارش های برخی نسبت به کسب رأی سجادی در مجلس، گفت: علاقه سجادی به ورزش های لاکچری طی سال های اخیر مانع خدمت وی در دولت مردمی سیزدهم و کمک به قشر متوسط جامعه خواهد بود.

سیدعلی یزدی خواه در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه، 3 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه های سیدحمید سجادی هزاوه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، در ابتدا با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان نسبت به خود در خصوص اینکه تنها در مخالفت با وزرای پیشنهادی سخن می گوید و این طور تلقی می شود که من مخالف کابینه هستم، گفت: به حضرت عباس (ع) این طور نیست من موافق 16وزیر پیشنهادی ثبت نام کردم و تنها با 3 وزیر مخالف بودم.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من حدود 2 سال تحت زعامت حجت الاسلام رئیسی در اداره کل امور فرهنگی قوه قضائیه خدمت کردم و نسبت به رئیس جمهور ارادت دارم و سخنان من برهمین اساس است و نمی خواهم به دلیل سخنانم نسبت به وزرا ذره ای گرد و غبار به ساحت وی بنشیند.

وی تاکید کرد: من در سال 98 مسئول ستاد فرهنگیان آقای رئیسی در انتخابات بودم و بیش از 50 سخنرانی و جلسه را برای فرهنگیان برگزار کردم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه سجادی جزو افتخارات ورزشی کشور است، اظهار کرد: کمتر قهرمانی توانسته در سطوح آسیا افتخارآفرینی کرده و پرچم جمهوری اسلامی ایران را در میادین ورزشی به اهتزاز درآورد و برای وی به عنوان یک ورزشکار صاحب نام احترام قائل هستم.

یزدی خواه تاکید کرد: مخالفت من با شخصیت حقیقی وی نیست و تنها نسبت به برنامه های سجادی برای حضور در وزارت ورزش و جوانان انتقاد دارم. سجادی در سال 1390 در مجلس نهم برای وزارت ورزش و جوانان معرفی شد و 137 نفر با وی مخالفت کردند و تنها 86 نفر از نمایندگان به وی رأی موافق دادند، از آن زمان تاکنون سجادی کار شاخصی انجام نداده تا بتواند جایگاه موافقان خود را ارتقاء دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: سجادی در حوزه دو و میدانی جزو افتخارات کشور است و برخی رکوردهای وی هنوز جابه جا نشده است اما در بحث مدیریت آنقدر محل بحث است که در انتخابات فدراسیون دو و میدانی در سال های اخیر موفق به حضور در کرسی ریاست آن نشد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت آقای رئیسی دولتی مردمی است که می خواهد در خصوص طبقات محروم و متوسط جامعه خدماتی را ارائه دهد اما سجادی طی سال های اخیر بیشتر در چند حوزه ورزشی لاکچری مانند اسب دوانی، بیلیارد و بولینگ فعال بوده است بعد از آن هم با ایران مال بزرگ ترین مجتمع تجاری تفریحی خاورمیانه با هزاران هزار میلیارد سرمایه و یکی از 10 مجتمع بزرگ دنیا قرارداد بسته است.

وی تاکید کرد: آقای سجادی که می خواهد کار ورزشی انجام دهد، آیا باید با ایران مال قرارداد ببندد و یا با باشگاه های دسته دوم و سوم جنوب شهر؟ وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان بچه جنوب شهر است. روحیه سجادی متمایل به اشرافی گری است و تناسبی با دولت مردمی سیزدهم ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: براساس قانون وظایف وزارت ورزش و جوانان تشکیل شورای عالی تربیت بدنی پیش بینی شده است، این شورا با حضور 2 معاون رئیس جمهور، 9 وزیر و رئیس جمهور به عنوان رئیس شورا تشکیل می شود و وزیر ورزش و جوانان به عنوان دبیر این شورا انتخاب می شود اما سجادی این ظرفیت را نمی تواند فعال کند.

یزدی خواه افزود: حضور و عضویت افراد در شورایعالی تربیت بدنی قائل به فرد است و نمی توانند برای خود جانشین تعیین کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه این روزها افراد بسیاری سفارش سجادی را برای رأی آوری و مراعات به نمایندگان می کنند، گفت: این شبهه در ما ایجاد شده که اگر سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان رأی بیاورد بدهکار قدرت های لابی گر خواهد بود و به جای مدیریت امور، مدیریت خواهد شد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سجادی تخصصی در حوزه جوانان نداشته و بیشتر در حوزه ورزشی متخصص است، بیان کرد: امروز در حوزه جوانان مشکلات بسیاری از جمله اعتیاد، مفاسد، بیکاری و ... وجود دارد و سجادی برنامه کافی برای رفع این مشکلات ندارد.

وی تصریح کرد: در بند الف تبصره 16 بودجه سال 1400 برای ازدواج جوانان چندده هزار میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده تا به جوانان زیر 25 سال 100 میلیون و بالای 25 سال 70 میلیون توسط بانک ها به صورت قرض الحسنه وام پرداخت شود اما سجادی توان مدیریت این موضوع را نخواهد داشت./خانه ملت

حجم ویدیو: 5.25M | مدت زمان ویدیو: 00:02:52 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها