بحران جدید در شمال ایران/ شیوع سونامی هولناک در مازندران+ فیلم

کد خبر: 1151997

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از شیوع سونامی سرطان گوارش در مازندران خبر داد و گفت: وزارت بهداشت بحران جدید شمال ایران را جدی بگیرد.

بحران جدید در شمال ایران/  شیوع سونامی هولناک در مازندران+ فیلم

محمد علی محسنی بندپی با اشاره به سونامی شیوع بیماری سرطان گوارش در مازندران اظهار داشت: سرطانها در کل کشور به ویژه استان مازندران متاسفانه از شیوع قابل توجهی برخوردار است و این یک بحران جدی برای این استان شمالی است.

وی افزود: درگذشته مطالعات گسترده ای در این باره انجام شد به ویژه در شرق استان مازندران و استان گلستان که شیوع بیشتری نسبت به غرب مازندران داشت، مواردی مانند مصرف غذاهای داغ را که مهم‌ترین عامل شیوع سرطان گوارش است، مسائل ژنتیکی و همچنین رژیم غذایی نیز عامل این بیماری است.

نماینده مردم نوشهر ،چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر سعی داریم در غرب استان مازندران زیر ساختهای درمانی را تقویت کنیم و همکاری چند فوق تخصص آنفولوژی در تنکابن و غرب استان می تواند کمکی برای درمان این بیماران باشد.

 

محسنی بندپی با بیان اینکه تلاش بر آن داریم که با مطرح کردن موضوع سونامی سرطان گوارش در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و مجمع نمایندگان استان مازندران، عوامل را بشناسیم، خاطرنشان کرد: با درگیر کردن مردم و اطلاع‌رسانی، به ویژه شبکه‌های بهداشت و درمان و بهورزهای خانه بهداشت آگاهی‌های مردم را افزایش بدهیم و بتوانیم از وقوع بیش از حد این بیماری مهلک در کشور و استان مازندران جلوگیری کنیم.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها