قالیباف: با قانون مجلس یازدهم، جداول بودجه شفاف شد

کد خبر: 1288596

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در صحن علنی مجلس: طبق بند ب جداول تفصیلی بودجه در قانون آیین‌نامه، باید «جداول بودجه به‌همراه نسخۀ الکترونیکی دارای قابلیت خوانش رایانه‌ای به‌گونه‌ای که ارقام تشکیل‌دهنده و محاسبات هر ردیف قابل مشاهده و پیگیری باشد». متأسفانه امسال این جداول به این صورت به مجلس داده نشد. نمایندگان هم تذکر دادند که حق دارند. إن‌شاءالله دولت در بودجۀ سال آینده این نکته را رعایت کند.

 قالیباف: با قانون مجلس یازدهم، جداول بودجه شفاف شد

رئیس مجلس گفت: با قانون مجلس یازدهم، جداول بودجه از پشت درهای بسته بیرون آمد و در صحن علنی شفاف شد.فایل جداول بودجه که سازمان برنامه به مجلس می‌دهد باید قابلیت خوانش رایانه‌ای داشته باشد.

محمد باقر قالیباف در جریان ادامه بررسی بخش جداول لایحه بودجه 1403 گفت: طبق بند ب جداول تفصیلی بودجه در قانون آیین‌نامه، باید «جداول بودجه به‌همراه نسخۀ الکترونیکی دارای قابلیت خوانش رایانه‌ای به‌گونه‌ای که ارقام تشکیل‌دهنده و محاسبات هر ردیف قابل مشاهده و پیگیری باشد». متأسفانه امسال این جداول به این صورت به مجلس داده نشد. نمایندگان هم تذکر دادند که حق دارند. إن‌شاءالله دولت در بودجۀ سال آینده این نکته را رعایت کند.وی ادامه داد: ما نسبت به گذشته، با اصلاح قانون مادۀ ۱۸۲، چند گام به جلو آمدیم. دوستان! یادتان هست می‌گفتید ما نمی‌دانیم جداول چگونه در تلفیق بسته می‌شود؟ الآن دیگر قبل از تصویب همۀ جداول را در سیستم مشاهده می‌کنید و شفاف است. البته که این فایل باید یک اکسل باشد که قابلیت محاسبات رایانه‌ای را داشته باشد./ فارس

 

 

حجم ویدیو: 5.18M | مدت زمان ویدیو: 00:02:16 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها